افراد سازنده بمب های شیمیایی که فقط به فکر ثروت های بادآورده ای کشورهای دیگر برای خود هستند و جان انسان ها را هیچ می پندارند به مرز حیوانیت نیز نرسیده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در محل مراسم اختتامیه سی امین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیستمین دوره جایزه جهانی کتاب سال امروز با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اسماعیلی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

احمدی نژاد تجلیل از علم و عالم را در واقع تجلیل از حقیقت انسان دانست و افزود: انسان والاترین موجود و مهمترین موضوع اصلی هستی است.

وی اظهار داشت: همه حقایق و پیشرفت ها در رابطه با انسان مفهوم و معنا پیدا می‌کنند و انسان موجودی لایتنهایی و جاودانه است.

رييس جمهور تصریح کرد: ظرفیت های وجودی انسان بی نهایت است و از وجه مادی و انسانی برخوردار است معلوم است که وجه مادی نمی‌تواند لایتناهی باشد و بالاخره محدود است.

احمدي نژاد گفت: در فضای محدود حرکت انسان محدود است و وقتی زمان از او بگذرد دچار تکرار و دل آزار می شود.

وي تصریح کرد: بعد از اندیشه،‌ تعقل، تعمل، علم آموزی و علم آفرینی نامحدود است و دایره اندیشه تعقل و علم حدی ندارد.

رييس جمهور خاطرنشان کرد: انسان به عنوان موجودی که می‌تواند خلیفه الله باشد شایسته تکامل است و کسی که به ساخت بمب های شیمیایی می اندیشد حتی به مقام حیوانیت نیز نرسیده است.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قسمت دیگر از مراسم اختتامیه سی امین جایزه کتاب سال با اشاره به این امر که از سال 1384 تا 1390 حدود 756 هزار عنوان کتاب به زیور طبع آراسته شده اند افزود: از سال 1384 تا به امروز 415 هزار عنوان کتاب منتشر شده که این نشانه ای توجه مسئولان در دوره ریاست جمهوری محور احمدی نژاد به کتاب کتابخوانی است./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار