معاون وزير راه و شهرسازي گفت: بيش از 9 ميليون و 300 هزار تن کالا طي 10 ماهه نخست سال 91 در کشور جابجا شده که اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از 13 درصد رشد داشته است.

شهريار افندي زاده معاون وزير راه و شهرسازي، در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص ترانزيت کالا در مرز بازرگان گفت: مرز بازرگان يکي از فعال ترين مرزهاي کشور است، زيرا مرز ترانزيت ايران، ترکيه و دروازه ورود کشورمان به کشورهاي اروپايي محسوب مي شود.

وي افزود: مرز بازرگان در ورود کالا رتبه سوم و در خروج کالا در رتبه ششم قرار دارد.

وي گفت: هم اکنون بيش از 26 پايانه فعال جاده اي، 5 ايستگاه ريلي و 11 بندر داريم که خوشبختانه در چند سال گذشته امکانات بسيار خوبي در بنادر و پايانه ها ايجاد شده و ظرفيت سازي را توسعه داده ايم.

افندي زاده با اشاره به اينکه در سه سال گذشته روند رو به رشدي در بخش ترانزيت داشته ايم، اظهار داشت: بيش از 75 درصد رشد در ترانزيت کشور داشته ايم که در روان سازي و ساده سازي عبور کالا از مرز، اقدامات خوبي صورت گرفته است.

وي خاطرنشان کرد: ايران پل بسيار خوبي ميان کشورهاي اروپايي و آسيايي است که اميدواريم با ايجاد ظرفيت هاي مناسب در کشور زمينه هرچه بيشتر رشد ترانزيت در کشور را داشته باشيم./عب
برچسب ها: ترانزیت ، کالا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار