در دهه فجر صورت می گیرد؛

افتتاح 83 پروژه جاده‌ای به ارزش بیش از 331 میلیارد تومان/راه اندازی58 ایستگاه هواشناسی جاده ای

معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح 83 پروژه جاده‌ای در دهه فجر با اعتباری بالغ بر 331 میلیارد و 837 میلیون تومان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛شهریار افندی‌زاده - رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گفت: راه‌اندازی ۵۸ ایستگاه هواشناسی جاده‌ای یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: به منظور ارتقای ایمنی و سهولت در رفت‌وآمد خودروها در گردنه‌های صعب‌العبور کشور، آگاهی‌رسانی به مسافران و کاربران جاده‌ای و ایجاد راهبری هوشمند در این مناطق هفته‌ آینده ۵۸ ایستگاه هواشناسی جاده‌ای افتتاح خواهد شد.

افندی‌زاده گفت: ایستگاه‌های هواشناسی جاده‌ای در گردنه‌های مهم و حادثه‌خیز کشور با اعتبار ۶۴ میلیارد ریال و با مشارکت سازمان هواشناسی و سازمان راهداری کشور آماده‌ی ساخت و بهره‌برداری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین از افتتاح ۱۷ مجتمع خدمات رفاهی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و نظارت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به مناسبت دهه فجر در جاده‌های اصلی کشور خبر داد.

وی با بیان این‌که چهار شعبه‌ مرکز مدیریت راه به بهره‌برداری رسمی می‌رسد، خاطر نشان کرد: این چهار شعبه مرکز مدیریت راه در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما دهه فجر امسال به صورت رسمی افتتاح خواهند شد.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای یادآور شد: در حال حاضر ۲۳ مرکز مدیریت جاده‌ای در کشور وجود دارد که با افتتاح چهار مرکز جدید مجموعا ۲۷ مرکز در ۲۷ استان کشور خواهیم داشت.

افندی‌زاده از بهره‌برداری ۱۵ تقاطع هم‌سطح و غیرهمسطح در جاده‌های کشور با مبلغ ۷۱۵ میلیارد ریال خبر داد و اظهار کرد: بهره‌برداری از پنج سیستم توزین در حال حرکت با اعتبار ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌های مهمی است که دهه فجر امسال با حضور مسوولان دولتی بهره‌برداری می‌شود.

او از روکش آسفالت، بهسازی و ایمن‌سازی جاده‌های اصلی به طول ۲۳۴ کیلومتر و اعتبار ۹۵۰ میلیارد ریال که دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد، خبر داد.

به گفته‌ افندی‌زاده احداث و تکمیل دو دستگاه پل بزرگ با اعتبار ۱۱۵ میلیارد ریال و بهسازی سه پروژه بزرگراهی به طول ۴۵ کیلومتر و ارزش ۳۲۵ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های مهمی است که به مناسبت دهه فجر بهره‌برداری می‌شود.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: تجهیز ۳۹۵ کیلومتر از راه‌های کشور به سیستم ثبت سرعت با اعتبار ۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و نیز بهره‌برداری از دو مرکز معاینه‌ فنی خودروهای سنگین با اعتبار هشت میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در هفته جاری است.

وی ادامه داد: ساخت و توسعه‌ی پنج ساختمان پلیس راه با اعتبار ۵۲ میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال دیگر پروژه‌ای است که روزهای آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اعتبارات پروژه‌های اعلام شده برای افتتاح در دهه فجر توسط بخش خصوصی و نیز بخش دولتی تامین شده است؛ به‌طوری که به جز مجتمع‌های خدمات رفاهی و مراکز معاینه فنی، اعتبارات دیگر پروژه‌ها توسط سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای از محل بودجه‌های ملی و استانی تامین شده است./ع
برچسب ها: راه ، حمل و نقل ، ایمنی ، گردنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار