رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از ایجاد مرکز مدیریت راه‌های کشور در 27 استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، دکتر شهریار افندی‌زاده در مراسم افتتاح 58 سامانه برخط هواشناسی در گردنه‌های کشور که در سازمان هواشناسی برگزار شد گفت: سال گذشته در 9 استان مرکز مدیریت راه‌های کشور افتتاح شد که امسال نیز 18 استان به این مرکز مجهز شده و سال آینده 14 استان دیگر دارای مرکز مدیریت راه خواهند شد.

وی همچنین از دریافت اطلاعات پردازش خودکار از 150 دستگاه ترددشمار آنلاین در کشور خبر داد وافزود: اندازه‌گیری میزان تردد خودروها با مدیریت و کاهش زمان تردد خودروها باعث کاهش ترافیک در جاده‌ها خواهد شد.

افندی‌زاده اظهار داشت: همچنین دوربین‌های ثبت سرعت در بیش از 3  هزار کیلومتر از جاده‌های کشور برای کنترل سرعت خودروها در اختیار پلیس قرار گرفته است.

رییس سازمان راهداری کشور تصریح کرد: در حال حاضر 600 میلیون تن کالا به صورت سالانه در کشور جابه‌جا می‌شود که با استفاده سیستم‌های توزین در حال حرکت در جاده‌های کشور می‌توان میزان بار کامیون‌های بدون توقف را کنترل کرده و از خرابی‌های سطح جاده جلوگیری کرد.

به گفته وی، با استفاده از تابلوهای پیام متغیر و تابلوهای سرعت‌نما می‌توان ایمنی جاده‌ها را افزایش داده و ترافیک را به شکل موثری مدیریت کرد.

افندی زاده  با بیان این که پیش‌بینی شرایط جوی در گردنه‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد، افزود: چون تغییر آب‌و هوا در استان‌های مختلف کشور متفاوت است راننده‌ای که از چند استان عبور می‌کند باید اطلاعات مناسبی از این گردنه‌ها داشته باشد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تاکید کرد: احداث سامانه هواشناسی در 58 گردنه کشور می‌تواند در جهت ارائه سرویس مناسب و خدمت‌رسانی به مردم بسیار با اهمیت باشد، افزود: تا سال آینده 42 سامانه دیگر پس از انجام کار کارشناسی و برگزاری مناقصه ساخته و افتتاح خواهد شد./ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.