برای داشتن یک اتاق خواب شیک لازم نیست دنبال لوازم لوکس و گران قیمت باشید. به اطرافتان نگاه کنید، قطعا می توانید با لوازم کهنه معجزه بیافرینید و با این کار همسرتان را خوشحال کنید.

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس در این مقاله به روش هایی می پردازیم که می توانید با این روش ها ایده هایتان را با لوازم ارزان عملی کنید.
بلوند به قهوه‌ای
سایه روشن اصلی آج این صندوق دهه‌ی 1950 بسیار روشن و مناسب رنگ‌آمیزی اتاق می باشد. کتی کارمر، طراح این دکوراسیون، مشکل را با یک کت شکلاتی رنگ و طرح خوتکایی اصلاح کرد. با اضافه کردن یک کوسن بزرگ به بالای صندوق، جایی برای نشستن درست کرد.
نکته: اگر صندوق شما سطح درخشانی دارد، قبل از رنگ زدن آن یک کاغذ سمباده یا سمباده مایع روی سطح آن بکشید.
عتیقه جات شیک قرون وسطی
با عتیقه جاتی که پیدا می‌کنید، علاقه‌ی خود به این گنجینه‌ها را جشن بگیرید. در این اتاق خواب رنگ‌های آبی و قهوه‌ای، وسایل قدیمی و جدید با هم ترکیب شده‌اند تا چشم‌اندازی تک ایجاد کنند.
برگ افتاده
برای دست یافتن به این طرح، سطح یک میز را رنگ قهوه‌ای زده و لبه‌های آن را با رنگ آبی تزئین کنید و با یک شابلون طرح بته‌جقه‌ای را به آن اضافه کنید. سپس، آن را با یک پایه‌ی سه گوش به صورت یک قفسه به دیوار بچسبانید.
قاب قدیمی
تبلیغات بازار کهنه فروش‌ها فت و فراوانند. یکی از آنهایی را که دوست دارید انتخاب کنید. آن را در یک قاب ارزان قیمت قرار بدهید و این عکس هنری را جلوی چشمتان آویزان کنید. آن را هم ردیف بالا یا پایین قاب‌های دیگر قرار بدهید، یا طوری نصب کنید که بقیه‌ی قابها در وسط قرار بگیرند و با بقیه‌ی وسایل همخوانی داشته باشند.
خطوط مدرن
ممکن است وسایل اتاق قدیمی باشند، اما طراح برای ایجاد فضایی شاد و متنوع، خطوط مدرن را برای اتاق خواب انتخاب کرد. برای اینکه اتاق در تابستان روشنتر به نظر برسد، یک لحاف پر به رنگ آبی یخی و تزئینات دیگری انتخاب کرد. از ته تاقه پارچه‌ای که برای بالاسری تختخواب استفاده شده بود، بالش‌های ساده‌ای درست کرد.
نکته: هنگامیکه هوا خنک می‌شود، رنگ آبی را به رنگ گرمتری مانند عسل تبدیل کنید.
طرح چراغ خواب
چراغ خواب این اتاق خیلی خراشیده و قر شده بود. هر چیز قدیمی الزاماً نباید دوباره مثل روز اول بدرخشد. برای این منظور، پایه‌ی چراغ را رنگ قهوه‌ای پر رنگ زدیم و سپس قاب سایه‌ی آن را با پارچه‌ی راه راهی پوشاندیم . روی لبه‌های آن را هم با یک روبان باریک به رنگ قهوه‌ای شکلاتی کار کردیم.
تأثیر زنگ زدگی
یک قاب پنجره به تنهایی برای پر کردن فضای خالی دیوار، بدون بالاسری تخت مناسب نیست. باید هر دو با هم استفاده شوند .
پیشنهاد: پنجره‌هایی که تقریباً هم عرض تشک شما باشند را پیدا کنید. شیشه‌ی آن را پاک کنید و برای اطمینان بیشتر یک فیبر یا تخته سه لایی نازک در قسمت پشت نصب کنید. پارچه را به اندازه‌ی مناسب با هر قسمت برش بزنید و با اسپری چسبی در محل مورد نظر محکم ببندید.
بالش
با بالش‌های تزئینی فانتزی و مفید، یک رنگ و لعابی به اتاق خواب خود بدهید. از روبان هم اگر استفاده کنید که عالی می‌شود و اشکال هندسی مختلف انرژی غیر منتظره‌ای به اتاق شما می‌دهند./س

برچسب ها: اتاق ، خواب ، شیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.