نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان به دلیل بی‌کفایتی در مدیریت عزل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حجت‌الاسلام حبیب برومند افزود: بعد از ماه‌ها تلاش و رایزنی با همراهی استاندار اردبیل و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بالاخره موفق شدیم صمد مغانی مدیر سابق کشت و صنعت مغان را برکنار کرده و آرامش دوباره‌ای را در حوزه کارهای اجرایی و زیر‌بنایی در این بنگاه اقتصادی فراهم بیاوریم.

وی با تایید این مطلب که مغانی به دلیل بی‌کفایتی در مدیریت و عدم توانمندی در اداره امور به ویژه مدیریت بنگاه اقتصادی عظیم کشت و صنعت برکنار شده است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال جانشین بومی از مدیران لایق منطقه هستیم تا فرزندان این دیار خود مدیریت این مجموعه را عهده‌دار شده و از ظرفیت عظیم به وجود آمده در کشت و صنعت مغان برای ایجاد اشتغال و ارتقای روز‌افزون تولید استفاده کنند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: هنوز به صورت قطعی جانشین صمد مغانی انتخاب نشده، اما هم در حوزه اردبیل و هم تبریز سعی می‌کنند در این زمینه لابی‌گری کرده و نیروهای خود را مطرح کنند که به جد مخالف این حرکت آنها هستیم و معتقدیم فرزندان مغان باید مدیریت این کشت و صنعت را عهده‌دار شده و با کفایت و کار‌آمدی کارها را به جلو ببرند.

برومند گفت: به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهم در حوزه انتخابیه بنده مدیری غیر‌بومی به کارگیری شود، چرا که احساس می‌کنم منطقه زرخیز مغان از توانمندی بسیار بالایی برخوردار است که فرزندان شجاع و توانمند آن می‌توانند این منابع ارزشمند را احیا کنند.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: بحث‌های مطرح شده در واگذاری کشت و صنعت در قالب اصل 44 به بخش خصوصی باید مورد کنکاش و بررسی دقیق‌تر قرار گیرد، چرا که بنده با شرایط موجود مخالف واگذاری کشت و صنعت به بخش خصوصی هستم.

برومند گفت: هر چند از طرفی واگذاری این بنگاه اقتصادی می‌تواند به بالا رفتن ظرفیت‌ها و بهینه‌سازی منابع کمک کند، از طرفی دغدغه و نگرانی کار‌گران از بیکار شدنشان است که در صورت واگذاری به بخش خصوصی امکان این امر وجود دارد.

وی تصریح کرد: بنده با رئیس جمهور مکاتباتی را انجام داده و پیشنهاد کردم کشت و صنعت به دانشگاه علمی – عملی مرکزی ایران در حوزه کشاورزی تبدیل شود تا اساتید مجرب و دانشجویان در این مرکز در کنار هم بوده و آموزش‌های خوبی را ببینند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: در صورت قطعی شدن این پیشنهاد کشت و صنعت مغان از لیست مجموعه‌های مشمول اصل 44 خارج شده و دیگر نیازی به واگذاری آن به بخش خصوصی وجود نخواهد داشت.

برومند در ادامه گفت: در حال حاضر این بنگاه اقتصادی مشمول بنگاه‌های اصل قابل واگذاری مطابق اصل 44 است که امیدواریم با تدبیر ویژه در مدیریت این مجموعه اقدام لازم انجام شود./س

برچسب ها: اردبیل ، کشت ، و ، صنعت ، مغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.