همگام با سرمایه‌گذاری 1300 میلیارد تومانی برای نوسازی شبکه همراه اول طی دو سال اخیر، منطبق با مسئولیت های اجتماعی خود برنامه های حمایتی و علمی در جهت فرهنگ سازی خدمات ارزش افزوده موبایل در کشور داریم.

وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در گفت و گو با خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران  گفت : یکی از این برنامه ها حضور علمی در کنگره موبایل ایران و همچنین نمایشگاه و جشنواره دستاوردهای ملی در حوزه تلفن همراه و خدمات ارزش افزوده بوده است که طی آن به معرفی خدمات نوین در این عرصه و ارائه آن به مشترکین همراه اول و جامعه پرداختیم.

 وی تاکید کرد : این در حالی است که ضریب نفوذ در ایران به بیش از 115 درصد رسیده و 57 میلیون سیم کارت تحت پوشش شبکه‌های مخابراتی کشور است .

صدوقی افزود : بنابراین همراه اول حمایت از برگزاری رویدادهای فرهنگی که در حوزه فناوری همراه در کشور برگزار می شود را در برنامه خود قرار داده است.

 مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار گفت : همراه اول سعی بر این داشته که ضمن حضور علمی در این گونه رویدادها به معرفی و ارائه خدمات قابل قبول به مشترکین و مردم بپردازد .

 صدوقی خاطرنشان کرد : در کنگره موبایل ایران و نمایشگاه دستاوردها نیز سعی کردیم در مسیر انجام مسئولیت های اجتماعی همراه اول به معرفی حوزه های مختلف فعالیت ها برای جامعه مخاطب اقدام کنیم.

 وی با اشاره به فعالیت های اخیر همراه اول در جهت آسایش مشترکین و اطمینان خاطر آن ها  در ارتباط با خدمات این شرکت افزود : اقدام اخیر همراه اول در راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای در کشور نیز در همین راستا صورت گرفت.

 مدیرعامل همراه اول در این خصوص تصریح کرد : با توجه به اینکه بسیاری از مشترکین از کیفیت گوشی های تلفن همراه راضی نیستند و برخی از این گوشی ها به صورت قاچاق وارد کشور می شود که فاقد استانداردهای لازم برای استفاده مناسب از سوی کاربران است ، لیکن سعی کردیم از طریق کانال های رسمی و به صورت قانونمند گوشی های استاندارد و مناسب وارد کشور شود.

 صدوقی افزود : از طرفی هم گوشی هایی که در داخل کشور تولید می شود پس از انجام تست ها و کسب تاییدهای لازم، در فروشگاه های زنجیره ای همراه اول به مشترکین ارائه شود.

 وی تصریح کرد : با این کار مشترکین در یک فروشگاه مطمئن و مجاز با استانداردهای قابل قبول مخابراتی می توانند گوشی مورد نظر خود را به قیمت مناسب خریداری کنند.

 وحید صدوقی اظهار داشت : همراه اول در حال حاضر بیش از 500 نوع خدمات ارزش افزوده به مشترکین ارائه می دهد که تنوعی از خدمات فرهنگی است و بسیاری از شرکت های تامین کننده محتوا از طریق شرکت های خدمات ارزش افزوده با قیمت های مناسب به ارائه آن ها در یک فضای رقابتی به مشترکین این اپراتور مبادرت می ورزند.

 وی در حوزه نرم افزارها و برنامه های کاربردی موبایل به پروژه مشترک همراه اول و دانشگاه صنعتی شریف برای تولید محصولی برای سیستم عامل اندروید اشاره کرد.

 صدوقی گفت : در حاشيه نمايشگاه ايران تله كام 2012 تفاهم نامه همكاري بين همراه اول و دانشگاه صنعتي شريف امضاء شد که بر اساس آن سيستم عامل اندرويد فارسي توليد مي شود.

با توليد اين سيستم عامل بومي، براي نخستین بار در ايران، نرم افزارها و Applicationهاي فارسي به مشتركين اپراتور اول ارائه مي شود.

مدیر عامل همراه اول همچنین گفت : سامانه ارائه خدمات ارزش افزوده با همکاری دانشگاه صنعتی شریف طراحی شده که دو سال از اجرایی شدن آن می گذرد و توسعه مناسبی داشته و به نظر بنده نسبت به سامانه های مشابه خارجی مزیت های خوبی دارد.

 وی خاطرنشان کرد : در محصول تهيه شده توسط همراه اول و آزمايشگاه خدمات ارزش افزوده موبایل دانشگاه صنعتی شريف، استفاده از راهکار "کلمه عبور يکبار مصرف"، روي بستر سيم کارت به عنوان بستري کاملا امن در ارائه خدمات ارزش افزوده تحت تلفن همراه، اقدام شده است.

صدوقی با بیان اینکه هزار و 160 شهر، 45 هزار روستا و 69 هزار از جاده‌های کشور تحت پوشش شبکه تلفن همراه قرار دارند، ادامه داد: روزانه 380 میلیون پیامک در کشور ارسال می‌شود.

به گفته صدوقی، 24 هزار سایت BTS در سطح کشور راه‌اندازی و سه هزار و 500 سایت جدید در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده و 7 هزار و 500 سایت نیز در حال نوسازی است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال 91 تا این لحظه 10 میلیون و 200 هزار سیم‌کارت در سطح کشور به مشترکین واگذار شده است.

برچسب ها: همراه ، قاچاق ، ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار