رییس مجمع امور صنفی اصفهان از تأمین کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم برای ایام نوروز 92 استان اصفهان خبر داد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان عباسعلی بصیرت در پنجاه و نهمین جلسه شورای اسلامی استان اصفهان با بیان این مطلب که کالاهای اساسی مانند گوشت قرمز، میوه و پوشاک در ایام نوروز 92 تامین شده و مشکل در این خصوص وجود ندارد ، اضافه کرد: تنها مشکل ما توزیع کالای برنج است که آن هم در حیطه ی کار وزارت صنعت ، معدن و تجارت است .

وی با بیان اینکه قیمت گذاری کالاها از سوی مجمع امور صنفی انجام نمی شود، ادامه داد: اصلاح قیمت های برخی کالاها که بدلیل نوسانات ارز تغییر کرده نیازمند مدیریت کلان است و نباید به این موضوع نگاه منطقه ای و جزیره ای کرد.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری کالا در استان اصفهان با دیگر استانها متفاوت است، تصریح کرد: شناور شدن قیمت ها در بازار باید به صورت کارشناسی بررسی و آسیب شناسی شود.

به گفته رییس مجمع امور صنفی اصفهان، از زمان ثبت سفارش کالا تا تولید و ورود آن به بازار، باید کلیه مراحل رصد و نسبت به اصلاح قیمت ها اقدام کرد تا نتیجه مطلوب برای جلوگیری از افزایش آنها حاصل شود.

وی تاکید کرد: نظارت و بازرسی در ایام نوروز سال آینده برای جلوگیری از بروز تخلفات در سطح استان به طور پیوسته صورت می گیرد.

بصیرت، فرهنگ سازی در زمینه مصرف صحیح کالا از سوی مردم را امری ضروری عنوان کرد.

وی همچنین با بیان اینکه اصناف در زمان هدفمند سازی یارانه ها همکاری بسیار خوبی با دولت انجام دادند، تصریح کرد: 18 درصد تولید ناخالصی ملی متعلق به اصناف کشور است.

رییس مجمع امور صنفی استان اصفهان با اشاره به اینکه اکنون مشکلاتی در زمینه تامین انرژی برای اصناف وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که مسوولان توجه ویژه ای به این مسئله کنند.

وی با تاکید براینکه تحریم های اعمال شده بر کشور با مدیریت خوب به فرصت برای اصناف تبدیل شده است، اظهارکرد: با وجود برخی التهاب ها در بازار توانستیم با مدیریت بسیار خوب آنها را مهار کنیم.

بصیرت با بیان اینکه واحدهای تولیدی کفش در استان به صورت نیمه صنعتی در آمده و صادرات نیز انجام می دهد، اضافه کرد: صنایع مبل و قطعه سازان خودرو این استان نیز با موفقیت به کار خود ادامه می دهند.

وی تصریح کرد: این واحدهای تولیدی تنها در بخش تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شده بودند که باتوجه ویژه مسوولان وضعیت بهتری در آینده خواهند داشت.

وی تعداد واحدهای صنفی استان اصفهان را 150 هزار واحد بیان کرد و افزود: 23 مجمع امور صنفی در این استان اکنون فعال هستند/س

برچسب ها: تأمین ، کالاهای ، اساسی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.