مدیر بورس منطقه‌ای فارس گفت: در هفته منتهی به سوم اسفند ماه جاری در مجموع، برای 126 نفر در فارس کد سهامداری جدید صادر شد.

 

ه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، کرشمه ترابیان اظهار داشت: در معاملات این هفته در بورس منطقه‌ای فارس 41 میلیون و 287 هزار سهم و حق تقدم به ارزش 81 هزار و 478 میلیارد ریال مبادله شد.

وی افزود: 42 درصد معاملات این هفته مربوط به خرید سهام و مابقی مربوط به فروش سهام بود و این تعداد سهام متعلق به 159 شرکت است.

ترابیان تصریح کرد: در پایان معاملات این هفته حق تقدم سهام شرکت سرمایه‌گذاری رنا و سهام شرکت‌های ذوب آهن اصفهان و سرمایه‌گذاری پتروشیمی بیشترین اقبال را برای خرید داشتند و سهام شرکت‌های پالایش نفت شیراز، بانک صادرات و مخابرات ایران با بیشترین تقاضای فروش مواجه بودند.

به گفته وی، سهام شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، ذوب آهن اصفهان و بانک اقتصاد نوین با بیشترین ارزش ریالی خرید و سهام شرکت‌های پالایش نفت شیراز، پالایش نفت اصفهان و بانک صادرات با بیشترین ارزش ریالی فروش مواجه بودند.

وی خاطرنشان کرد: در یک ماهه بهمن 91 در 20 روز فعالیت 148 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 429 میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس مورد معامله قرار گرفت.

این مسئول اقتصادی بیان کرد: مقایسه تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده امسال نسبت به آمار دی ماه سال گذشته نشان می‌دهد حجم سهام معامله شده 94 درصد و ارزش ریالی معاملات 54 درصد کاهش داشته است.

وی ابراز داشت: بررسی ترکیب معاملات انجام شده حاکی از آن است که 39 درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و 61 درصد به فروش آن اختصاص داشته و در این مدت 537 کد سهامداری جدید ایجاد شده است.

مدیر بورس منطقه‌ای فارس همچنین گفت: در همین ماه نزدیک به 384 نفرساعت کلاس آموزشی در تالار شیراز برگزار شد.

وی در ادامه به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر تعداد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس استان فارس 21 شرکت است که از این میان چهار شرکت در بازار اول، 15 شرکت در بازار دوم و دو شرکت در فرابورس قرار دارند.

ترابیان افزود: در این مدت 18 شرکت کارگزاری به همراه یک تالار اختصاصی و سه دفتر معاملاتی خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند./س

برچسب ها: بورس ، کد ، سهامداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.