روش های تقدیر از قهرمانان متفاوت است. البته شاید هر روز روش جدیدی نیز به کلکسیون این تقدیرها اضافه شود که البته مرور برخی از آن ها خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، تقدیراز فوتبالیست ها از آن دست رفتارهایی است که بسته به نوع فرهنگ، علاقه و سلایق کشورها از قهرمانانشان صورت می گیرد.

ساخت مجسمه، دادن پیراهن فوتبالیست به موزه، اضافه کردن نام و یا پیراهن به تالار افتخارات ، بردن نام در فرهنگ لغت؛ تشویق ها، بنرها و... از جمله روشهای تقدیر است.

ساخت تندیس و مجسمه بزرگان فوتبالی از جمله متداول ترین روش های تقدیر است. مجسمه ها اغلب از پیشکسوتان و چهره هایی ساخته می شوند که سال های زیادی از عمر خود را صرف فعالیت برای یک مجموعه یا باشگاه می کرده اند. به عنوان مثال ساخت مجسمه سرالکس فرگوسن یکی از همین نمونه هاست.

یکی دیگر از روش های تقدیر از قهرمانان فوتبال این است که شماره پیراهن بازیکن موفق در باشگاه بایگانی نمی شود و حداقل برای سال های طولانی به هیچ بازیکن دیگری داده نمی شود.

بنرهای قدردانی، پارچه ها، عکس های بزرگ، تی شرت و.... نیزانواع دیگری از قدردانی است که اغلب هم توسط هواداران صورت می گیرد.

هواداران بارسلونا در فصل گذشته چنین رفتاری را با ژاوی و گواردیولا داشتند.

یک روش جالب و البته انحصاری برای برخی باشگاه ها نیز این است که آن ها در زمان رسیدن به دقیقه مطابق با شماره پیراهن بازیکن مورد علاقه شان اقدام به تشویق آن می کنند. مثلا هواداران برنابئو در دقیقه 7 به تشویق خوانیتو می پردازند. چنین روشهایی گاهی به صورت مقطعی و گاهی نیز به صورت دائمی توسط هواداران انجام می شود.

گاهی نیز بردن نام بازیکن در فرهنگ لغت، اضافه کردن نام و پیراهن بازیکن به تالار افتخارات و چنین روش های فرهنگی از جمله راه های تقدیر از ورزشکاران است.

شرکت دادن مهره ها در کلاس های رایگان و پیشرفته مربیگری، برگزاری مراسم تجلیل، خداحافظی، بازی افتخاری، چاپ کتاب ، لوح و... نیز از دیگر راههای قدردانی است که البته هر روز شیوه جدیدی به روشهای قبلی اضافه می شود./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار