طنز، نوعی انتقاد طنازانه از مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است اما محدودیت های موجود این ژانر را به سمت لودگي می کشاند.

هومن برق نورد بازیگر، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص جایگاه طنز در سینمای ایران گفت: سینمای ایران در زمینه طنز نسبت به سینمای جهان بسیار عقب است ولی با توجه به این مقوله و حتی گرانی و ترافیک مردم به سینما رفته و به این ژانر و آثار علاقه مند هستند.

وی تعریف خود را از طنز اینگونه عنوان کرد: طنز یک نوع انتقاد طنازانه از مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و اگر در جایی طنز ما به سمت لودگي می رود به دلیل محدودیت هایی است که بازیگر، کارگردان و نویسنده در این زمینه دارند بر می گردد.

برق نورد اظهار داشت: طنز اصولاً یک نوع نیش نرمی دارد که زیاد هم آزار دهنده نیست و کار طنز هم به دلیل محدودیت های زیاد خیلی سخت است و این محدودیت ها طنز را به سمت لودگي می کشاند.

وی عوامل ساخت یک طنز معقول را اینگونه بیان کرد: باید نویسندگان با استعداد در این زمینه کار کنند و همچنین با بها دادن و ایجاد بستر مناسب به نویسندگان شرایط نوشتن به آنها در آرامش و فراغ بال برای یک فیلم نامه و متن خوب با بدهیم.

وی در خصوص کارهای موفق در سینمای ایران در زمینه طنز اظهار داشت: کارهایی که در حیطه طنز در ایران انجام شده به طور معمول کارهای موفقی بوده اند.

برق نورد تأکید کرد: از مسئولان تقاضا داریم تا دست ما را برای ساخت اینگونه آثار باز بگذارند در تمام اقشار جامعه و مشاغل افراد خوب، بد، طناز و خشن وجود دارد و اگر اجازه پرداختن به ما ندهند طنز خوبی در نیامده و همچنین نمی توان وانمود کرد که در هیچ جا مشکل و تقلبی وجود ندارد./ي2
برچسب ها: برق نورد ، بازیگر ، طنز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار