برخي کارشناسان هشدار مي دهند کاهش بودجه وزارت دفاع آمريکا کارايي اين وزارتخانه را کم مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان ؛ بخشي از بودجه وزارت دفاع آمريکا براي تعمير و نگهداري جتهاي جنگنده و کشتيهاي جنگي، هزينه بيمارستانهاي نظامي و حقوق هشتصد هزار نيروي انساني غيرنظامي که به طور مستقيم يا غيرمستقيم براي وزارت دفاع آمريکا کار مي کنند، اختصاص دارد. اما اکنون پنتاگون به کنگره آمريکا گفته است که اگر توافق در کنگره درباره نحوه کاهش کسري بودجه حاصل نشود، در آن صورت به طور خودکار کاهش بودجه دولت و افزايش مالياتها اتفاق مي افتد که در نتيجه آن بودجه وزارت دفاع نيز کم مي شود. در اين حالت کارکنان وزارت دفاع مجبور هستند هفته اي يک روز به مرخصي بدون حقوق بروند. 

پيتر راندازو از دانشکده نيروي دريايي آمريکا گفت اگر حقوق کارمندان کم شود و مالياتها افزايش يابد در آن صورت درآمد ما ديگر کفاف هزينه هاي زندگي را نمي دهد. رئيس اتحاديه کارگران و کارمندان دولت تاکيد کرد همين الان هم کارگران و کارمندان دولت تحت فشار هستند. 

ديويد کاکس گفت اين کارمندان پيش از اين مشکل پرداخت نشدن دستمزدهايشان را براي مدت بيست و هفت ماه داشتند و حالا هم با بيست درصد کاهش دستمزدها روبرو هستند.جسيکا رايت سرپرست معاونت وزارت دفاع آمريکا در امور پرسنلي گفت اين کاهش بودجه مي تواند تاثير فاجعه باري بر کارمندان غيرنظامي ما داشته باشد. 

البته محاسبه پنتاگون نشان مي دهد با اين کار فقط پنج ميليارد دلار در هزينه هاي بخش مربوط به غيرنظاميان در اين وزارتخانه صرفه جويي مي شود که ده درصد چهل و شش ميليارد دلاري است که بايد در بودجه وزارت دفاع صرفه جويي شود. اش کارتر معاون وزير دفاع آمريکا تاکيد کرده است از حق کارگران و کارمندان خود دفاع خواهد کرد. يکي از تاثيرات منفي کاهش خودکار بودجه وزارت دفاع مربوط به مدارس اين وزارتخانه است که هشتاد و چهار هزار نفر از فرزندان نظاميان آمريکا در اين مدارس در سراسر جهان درس مي خوانند و کاهش بودجه مي تواند به درس اين کودکان لطمه بزند. 




                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: پنتاگون ، بودجه ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار