"برك چكتير" روزنامه نگار روزنامه "زمان" چاپ تركيه در مقاله جديد خود تحت عنوان "تحريم ها عليه ايران" به تاثير مثبت تحريم هاي ضد ايراني بر رشد توليد داخلي كشورمان اذعان كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه زمان، نويسنده اين مقاله به بي تاثير بودن تحريم ها بر كشورمان اذعان مي كند و مي نويسد "تحريم ها براي ايران مسئله جديدي نيست. آن كشور در طول 30 سال گذشته تحريم را تجربه كرده است. طبق اطلاعات و داده هاي موجود تحريم هاي ضد ايراني وضع شده تاثيري در مبادلات تجاري ايران با ساير كشورهاي جهان نگذاشته اند. من از اين موضوع شگفت زده شدم. ميزان مبادلات تجاري ايران با ساير كشورهاي جهان از زمان اعمال تحريم هاي ضد ايراني بيشتر از گذشته شده است. شركاي تجاري اصلي ايران بدون توجه به تحريم هاي وضع شده ضد ايراني عليه آن كشور به روابط خود با ايران ادامه مي دهند." 

نويسنده با اذعان به بي تاثير بودن تحريم ها بر ايران مي نويسد "مشاهدات شخصي من نشان مي دهند كه كشورهاي طرف معامله با ايران تحريم هاي وضع شده از سوي آمريكا را دور زده اند. در اين ميان دولت آمريكا نيز مجازات هايي را عليه آنان وضع كرده است اما واقعيت آنست كه تحريم هاي وضع شده عليه ايران تاثير و تبعات وخيمي را در پي نداشته است." 

نويسنده در ادامه به تاثير معكوس تحريم ها بر كشورمان و تاثير مثبت آن بر رشد توليدات ملي اشاره مي كند و مي افزايد "تحريم ها عليه ايران فرصتي را براي ايرانيان بوجود آورده تا از طريق آن شركت هاي داخلي آن كشور بتوانند خود را تقويت نمايند و توليدات شان را گسترش دهند. اين فرصتي است كه پيش از اين براي ايران وجود نداشته است. برخي داز صنايعي در ايران به ابتكار صنعتگران ايجاد شده اند كه در گذشته وجود نداشتند. محدوديت هاي اعمال شده بر واردات از سوي ايران باعث تاثيرگذاري مثبتي بر بودجه آن كشور شده است. پيشرفت هاي علمي و فناوري ايران نيز ثابت مي كنند كه تحريم ها تاثير چنداني نداشته اند. شواهد نشان مي دهند كه ايران مايل به مذاكره اما به شرطي كه اين مذاكرات در فضايي مثبت انجام شوند." 


برچسب ها: ترکیه ، ایران ، تحریم ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار