کرمان به عنوان یکی از استان های پیشتاز پیوند عضو در کشور به شمار می رودکه در حال حاضر پیوند های کبد ، کلیه ، قرنیه و مغزو استخوان در کرمان انجام می شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از کرمان با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمینه پیوند عضو در این استان، گفت: روند اهداء عضو از بیمار مرگ مغزی به فرد نیازمند نقص عضو در کرمان رو به رشد است ودر این راستا فعالیت های فرهنگ سازی بسیاری در سطح استان صورت گرفته است.

دکتر صباحی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است در آینده ای نزدیک بخش های پیوند قلب و ریه و سپس بخش های پیوند پانکراس و لوز المعده راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه در افق علم پزشکی کشور بحث سلول های بنیادی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز آزمایشگاه سلول های بنیادی راه اندازی شده است .

رئیس هیأت امنای بنیاد خیریه پیوند اعضاء نفیس کرمانینیزبه مراحل تائید مرگ مغزی، رضایت گیری و اهداء عضو را در بیمار مرگ مغزی اشاره کرد و گفت: از زمان راه اندازی بخش های پیوند در این دانشگاه تاکنون ، پیوند کلیه از جسد 122 مورد، پیوند کلیه از فرد زنده 500 مورد، پیوند کبد از جسد 24 مورد، پیوند مغز استخوان 76 مورد و پیوند قرنیه 9 مورد، انجام شده است.

محسن جلال پور با بیان اینکه این بنیاد از سال 84 در کرمان راه اندازی شد، گفت: یکی از فعالیت های بنیاد احداث ساختمانی با 10 هزار متر مربع است که در مرحله نخست آن ساخت چهار هزار متر مربع این ساختمان در حال احداث است.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال 92، احداث مرحله نخست از این ساختمان به پایان برسد.

جلال پورگفت : مرحله نخست این ساختمان شامل 14 تخت پیوند اعضاء ، 10 تخت پیوند مغز استخوان، 8 تخت هماتولوژی، 13 تخت انکولوژی و سرطان و 4 تخت اتاق عمل و ریکاوری است.

وی افزود : این بنیاد همه تلاش خود را در راستای احداث و راه اندازی این ساختمان دارد و امیدواریم سال 92 سال شکوفایی بنیاد با توجه به راه اندازی بخش های پیوند در مکان اصلی خود، باشد./س

برچسب ها: کرمان ، پیوندعضو ، پیشتاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.