با توجه به این که مسئله کار تیمی در بحث درمان سرطان مناسب و اثر بخش حرف اول را می زند ولی این امر در جامعه پزشکی ما مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز 2 اسفند در کنگره بین المللی سرطان سینه که در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده بود افزود: موضوع سرطان یکی از چالش های نظام سلامت تمام کشورهای دنیا است امروزه تکنولوژی های جدیدی برای تشخیص و درمان سرطان صورت گرفته که تمام این عوامل باعث شده میزان بقاء بیماران افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به این که بخش عمده ای از ارز دارویی کشور مربوط به داروهای سرطانی است گفت: باید با وجود این مشکلات امروزی پزشکان در صورتی که دارویی می تواند اثر بخشی خوبی برای بیمار داشته باشد برای او تجویز کنند چرا که اگر دارویی اثر بخشی مناسبی نداشته باشد نباید بیمار را در شرایطی قرار دهیم که به هر نحوی دارویی تهیه کند که اثری روی طول عمر و کیفیت زندگی او نداشته باشد.

وی عنوان کرد: موضوع تیم و درک موضوع مهم در درمان سرطان است که در کشور ما بسیار ضعیف بوده به طوری که تقویت کار به صورت گروهی می تواند نتایج بسیار خوبی برای بیمار داشته باشد.

ابوالقاسمی اظهار داشت: باید مراکز درمانی سرطان به صورت مراکزی جامع باشند تا تمام امکانات مورد نیاز بیمار از عمل جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی، مشاوره روانشناسی و تغذیه و دارو را در یک مرکز به بیمار ارائه دهند چرا که پراکنده بودن این نوع خدمات می تواند باعث فقر و سردرگمی بیمار شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد در طی سال های اخیر دارو هرسپتین معضلات زیادی را در بحث درمان سرطان سینه در کشور ایجاد کرده بود که برای حل این معضل به همت متخصصین سرطان گایدلاین برای مصرف این دارو تدوین شد که این امر توانست تا حدودی جلوی تجویز بیهوده این دارو را بگیرد./ح
برچسب ها: سرطان ، درمان ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار