وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه بیست‌و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر اعلام کرد: راه را بر رهروان عرصه موسیقی نمی‌بندیم.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران حاضر در اختتامیه بیست‌و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در تالار وحدت، "سیدمحمد حسینی" (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در این مراسم گفت: اینک به موسیقی عشق، شوق و جهاد نیازمندیم و راه را بر رهروان این عرصه نمی‌بندیم.
همچنین "حمیدرضا شاه‌آبادی"‌ (معاون هنری ئوزارتن فرهنگ و ارشاد اسلامی) در این مراسم گفت: در اختتامیه جشنواره موسیقی فجر از تمامی دست‌اندرکاران این جشنواره تقدیر شد بجز ترابی که بنده از "علی ترابی" به عنوان دبیر اجرایی جشنواره بیست‌و هشتم قدردانی می‌کنم.

* جوایز بخش آواز‌جمعی (گروه کر) 
هیأت داوران جشنواره بیست‌و هشتم موسیقی فجر در بخش آواز جمعی (گروه کر)، در رتبه نخست هیچ گروهی را شایسته دریافت جایزه ندانست.
در رتبه دوم، گروه کر فرهنگسرای بهمن به سرپرستی "آرش فلاحی" و گروه کر مهر وطن به سرپرستی "مسعود نکوئی" به طور مشترک و در رتبه سوم نیز گروه کر مال به سرپرستی "دونا قوامی" و گروه سونات به رهبری "محسن بافنده" به طور مشترک جایزه را دریافت کردند.

* جوایز بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی 
گروه کر سما به سرپرستی "فریدون محمد بیگی" رتبه اول، گروه چنگ به سرپرستی "رامین صفایی" رتبه دوم و گروه نسیم به سرپرستی "نسیم احمدیان" رتبه سوم را در بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی از آن خود کردند.

* جوایز بخش گروه نوازی موسیقی کلاسیک غیر‌ایرانی
کوارتت گیتار باران به سرپرستی "حمید عسگری" رتبه اول، کوارتت زهی کادانس به سرپرستی "پویا بلوری" رتبه دوم و در رتبه سوم نیز هیچ گروهی را شایسته دریافت جایزه در بخش گروه‌نوازی موسیقی کلایسک غیر‌ایرانی، ندانست.
اجرای برنامه توسط"رنوگارسیافونز"،  گروه "صنم" به سرپرستی ایرباس ستایشگر و گروه سامان احتشامی از دیگر یبخش‌های برنامه بود.
همچنین پخش تصاویری به عنوان بزرگداشت اساتید موسیقی ایران که در سال 91 فوت کرده‌اند از جمله "همایون خرم"، "حسن کسایی"، جلال ذوالفنون"،"محمد بیگلری‌پور"، "سراج الدین آشتیانی"، "امیر حسین ملک"،‌ "محمد حسین سمندری" و " فریدون پورحسن" از دیگر بخش‌های اختتامیه دبود.
در این مراسم، از استید هنر موسیقی ایران، "امیراشرف آریان‌پور"، "منصور نریمان" و احمد علی راغب تقدیر به عمل آمد. همچنین "حسن ریاحی دبیر جشنواره بیست‌و هشتم، به عنوان دبیر جشنواره بیست‌و نهم موسیقی فجر نیز، منصوب شد.
گفتنی است؛ اختتامیه بیست‌و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، ساعت 23 روز سه‌شنبه اول اسفند در تالار وحدت به پایان رسید./ي2
گزارش از بهاره كنجكاوفرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار