اعتصاب عمومي در اعتراض به اتخاذ تدابير رياضتي در يونان ، امروز ، چهارشنبه ، بار ديگر اين کشور را فلج مي کند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، اين در حالي است که قرار است نمايندگان تروئيکا (اتحاديه اروپا ، صندوق بين المللي پول و بانک مرکزي اروپا) ، کمک کنندگان بين المللي به يونان ، به زودي به منظور ارزيابي چگونگي اجراي اين تدابير به آتن سفر کنند.
اتحاديه هاي بخش دولتي  و بخش خصوصي امروز براي نخستين بار طي سال 2013 ، براي " روز اقدام "فراخوان داده اند. قرار است امروز سيستم حمل نقل به ويژه حمل و نقل هوايي ، به علت دست از کار کشيدن کارکنان برج مراقبت مختل شود.
قرار است حمل و نقل ريلي و سرويس هاي شهري نيز در اين اعتصاب ، شرکت کنند و قايق ها نيز در اسکله ها خواهند ماند.اين اعتصاب ظهر امروز با برگزاري تظاهراتي در مرکز آتن به اوج خود مي رسد.
اين اعتصاب عمومي در حالي برگزار مي شود که اعتصاب عمومي قبلي در ماه نوامبر برگزار شده بود. از آغاز بحران اقتصادي يونان در سال دو هزار و ده ، حدود ده اعتصاب عمومي در اين کشور برگزار شده است.
 همچنين قرار است فعاليت ادارات ، مدارس و بيمارستان ها نيز مختل شود ؛ اتحاديه هاي وکلا و بازرگانان نيز به اين اعتصاب پيوسته اند.
اتحاديه هاي بخش دولتي و خصوصي يونان در اعتراض به تدابير جديد رياضتي که اين کشور بدهکار پاييز امسال براي آن که بتواند کمک هاي مالي بين المللي را دريافت کند ، مجبور به تصويب آن شد ؛ به اين اعتصاب فراخوان دادند.
اين بار اين اتحاديه ها در پاسخ به اقدام دولت براي شکستن دو اعتصاب اخير در متروي آتن و نيروي دريايي ، به طور رسمي اين فراخوان را داده اند.
اتحاديه بخش خصوصي در بيانيه اي هدف از اين اعتصاب را مبارزه در دفاع از کنوانسيون هاي جمعي ، اتخاذ تدابيري براي مقابله با بيکاري که ميزان آن به بيست و هفت درصد رسيده است و حفظ حقوق دمکراتيک اعلام کرد.
اتحاديه بخش دولتي نيز هدف خود را جلوگيري از اخراج کارکنان اين بخش دانست. کاهش تعداد کارکنان بخش دولتي يکي از خواسته هاي وام دهندگان يونان است.
پليس نيز براي پيشگيري از ناآرامي هاي احتمالي هنگام تظاهرات ضد رياضتي در يونان تمهيداتي انديشيده است.
اين اعتصاب هشداري اجتماعي پيش از ورود نمايندگان گروه وام دهندگان بين المللي (اتحاديه اروپا ، بانک مرکزي اروپا و صندوق بين المللي پول) به آتن به شمار مي رود. نمايندگان تروئيکا قرار است اوايل مارس به منظور ارزيابي ميزان پايبندي يونان به تعهدات رياضتي و اصلاحات که شرط ادامه پرداخت اين وام است ، به اين کشور سفر کنند. قرار است کمک کنندگان بين المللي تا سال2014 در مجموع دويست و چهل ميليارد يورو به اين کشور وام دهند.





برچسب ها: بین الملل ، یونان ، ریاضت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار