مدیر گروه بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: 24 و شش صدم درصد از جمعیت مردان این استان سیگار مصرف می کنند که این مهم زنگ خطری برای سلامت آنان است.

 

جواهری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، هم اکنون 12 و 57 صدم درصد از کل جمعیت استان مرکزی سیگاری هستند، درحالی که میانگین کل جمعیت سیگاری های کشور 11 و 23 صدم درصد است.
وی با بیان این که جمعیت مردان سیگاری کشور براساس آمار اعلام شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 21 و سه دهم درصد است، گفت : آمار مردان سیگاری استان مرکزی حدود سه درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
مدیر گروه بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت استان مرکزی افزود : آمار مصرف روزانه سیگار در جمعیت شهری استان مرکزی 11 و 37 صدم درصد و در جمعیت روستایی 14 و 62 صدم درصد است.
وی گفت : ارزیابی ها بیانگر آن است که 92 دهم درصد از جمعیت استان مرکزی نیز قلیان مصرف می کنند که یک و 38 صدم درصد قلیان در جمعیت مردان و 45 صدم درصد را در جمعیت زنان شامل می شود.
وی افزود : مصرف قلیان در بین جمعیت شهری 84 صدم درصد و در جمعیت روستایی یک درصد است.
مدیرگروه بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت : میانگین جمعیت مصرف کنندگان قلیان کشور دو و هفت دهم درصد است که براساس این آمار دو و نیم درصد جمعیت شهری و سه درصد جمعیت روستایی کشور قلیانی هستند.
طبق تحقیقات سازمان جهانی بهداشت در هر ‌هشت ثانیه یک نفر در دنیا به علت استعمال دخانیات جان خود را از دست می‌دهند./س

برچسب ها: جمعیت ، مردان ، سیگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.