مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران گفت: با احتساب بخش نیروگاهی، پیش بینی می شود مجموع مصارف گاز کشور سال آینده به 800 میلیون مترمکعب در روز برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی اصغر سهیلی پور با اعلام برآورد پیش بینی مصرف روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز در سال جاری افزود: با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی، این میزان در سال های آینده به میزان قابل توجه افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و ورود فازهای جدید پارس جنوبی به مدار  بهره برداری، پیش بینی می شود مصارف گاز کشور در دو سال آینده به 895 میلیون مترمکعب در روز واین مقدار در سال 1394 به 950 میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد.

سهیلی پور تاکید کرد: تامین این مقدار گاز برای بخش های مختلف (خانگی، تجاری، صنعتی، نیروگاهی ) منوط به بهره برداری از فازهای جدید خواهد بود.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران درباره میزان پیشرفت فازهای پارس جنوبی نیز گفت: فازهای در دست توسعه از 50 تا 90 درصد پیشرفت برخوردارند و انتظار می رود در زمان تعریف شده ( 35 ماه) بهره برداری از آنها آغاز شود.

وی با بیان این که انتقال گاز این فازها نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم (خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز)است، تصریح کرد: برای این منظور خطوط لوله مختلفی در نقاط مختلف کشور تعریف شده است.

سهیلی پور گفت: احداث ادامه خط هفتم سراسری، ایجاد خط لوله 11 سراسری و ادامه خط دهم و تاسیسات تقویت فشار آنها، دیگر طرح هایی هستند که اجرای آنها نیازمند تامین منابع مالی است.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران با بیان این که برای یک کیلومتر خط لوله 56 اینچ سه میلیون دلار و برای هر مگاوات تاسیسات تقویت فشار گاز نیز 1.2 میلیون دلار هزینه می شود، بر ضرورت توجه بیش از پیش سرمایه گذاری در صنعت گاز تاکید کرد./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار