جماعت علمای عراق با صدور بیانیه‌ای از تظاهرات‌کنندگان خواست با به آتش کشیدن پرچم‌های القاعده و بعثی‌ها از آنها برائت جویند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری عراقی "نون"گروهی از علمای عراق از تظاهر کنندگان خواستند که پرچم های القاعده و حزب بعث راکه مسئول کشتار عراقی ها هستند به اتش بکشند.

گروهی از علمای عراق با صدور بیانیه‌ای شدید اللحن، اعلام کردند: افرادی که درصفوف تظاهرات‌کنندگان حضور دارند و پرچم‌ حزب بعث والقاعده را در دستان خود میگیرند ، در کشتار عراقی‌ها شریک هستند این در حالی است القاعده مسئولیت انفجارهای یکشنبه عراق را برعهده گرفته است اما برخی از شخصیت‌های سیاسی سعی می کنندبه دولت و طرف‌های سیاسی اتهام بزنند.

این بیانیه تصریح کرده است علی رغم ثابت شدن دخالت القاعده و بعثی‌ها در انجام انفجارها و کشتارهای زنجیره‌ای عراقی‌ها و دیگر جنایات در این کشور واعتراف انها به این امر برخی شخصیت‌های سیاسی تلاش میکنند دولت و نهادهای دولتی را مسئول این امر بدانند که این مسئله بسیار عجیب است.

این بیانیه افزوده است :با وجود اینکه القاعده به دست داشتن درانفجارهای تروریستی و خونین روز یکشنبه عراق، اعتراف کرده است اما این شخصیت‌های سیاسی همچنان به دروغ‌پراکنی خود ادامه می‌دهند به همین دلیل باید گفت که امروز بیش از هر زمان دیگری، ما نیازمند تشخیص میان حق و باطل هستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: جماعت علمای عراق از شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز می‌خواهد که با آتش زدن پرچم‌های القاعده وحزب بعث از آنها برائت جویند و اعلام کنند که از هحزب وسازمانی که بخواهد عراق و ساکنان بی‌گناه آن را نابود کند، برائت می‌جویند.

در پایان این بیانیه امده است : ما نیز به عنوان جماعت علمای عراق از حقوق قانونی تمامی عراقی‌ها حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.
برچسب ها: القاعده ، بعث ، عراق ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار