آيت‌الله محسني گركاني گفت: امنيت امروز كشور ما به بركت ولايت فقيه و مرهون وجود مقام معظم رهبري است و سخنان مهم ايشان در رابطه با مذاكره با آمريكا بسيار مستدل و آموزنده و گره گشاي افكار عمومي است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، نشست هيات عمومي وحدت رويه ديوان عالي كشور صبح امروز سه شنبه اول اسفندماه به رياست آيت‌الله محسني گركاني و با حضور دادستان كل كشور و قضات عالي رتبه ديوان برگزار شد.

در ابتداي اين نشست رئيس ديوان عالي ضمن تبريك سالروز ميلاد مبارك حضرت امام حسن عسگري(ع) به عموم شيعيان جهان و پيروان آن حضرت، اظهار داشت: ازخداوند تبارك و تعالي مسئلت دارم كه ما را از مواليان ائمه طاهرين(ع) قرار دهد و افتخار ما هم اين است كه ما شيعه اميرالمومنين و اولاد معصومين آن حضرت هستيم.

وي در ادامه و در تبين مسأله امنيت در برهه كنوني در حوزه جهاني، افزود: متاسفانه ناامني در كشورها و در جهان روبه افزايش است و اين يك تاسف عميقي است كه براي انديشمندان و دانشمندان در سراسر جهان ايجاد شده و در جهان اسلام نيز مسأله امنيت از اهميت فوق العاده‌اي برخوردار است و انديشمندان جهان اسلام بايد به اين مساله بپردازند كه چگونه امنيت پايدار در حوزه‌هاي اخلاقي، مالي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي در كشورهاي مختلف عملياتي شود.

رئيس ديوان عالي با بيان اين كه بيش از يك ميليارد مسلمان در سراسر جهان با وجود اشتراكات اعتقادي فراوان وجود دارد، اظهار داشت: اين مساله بستر مناسبي براي ايجاد امنيت است و البته امنيت از وحدت عملي شكل مي‌گيرد و يكي از راه‌هاي ايجاد و تقويت اين امنيت، تبليغ و تقويت مشتركات فراوان عقيدتي موجود بين مسلمانان است.

وي تصريح كرد: متاسفانه امروزه در كشورهاي اسلامي، گروه‌هاي مختلف كه داراي تفكرات ضد و نقيض مذهبي و ملي هستند شكل گرفته‌اند كه امكان اتحاد و همبستگي و تعـامل امنيتي با مشكلات زيادي روبرو مي‌شود.

آيت‌الله محسني گركاني افزود: در كشورهاي اسلامي گاهي انفجارهاي مهيب و ضدانساني توسط گروه‌هاي مدعي اسلامي به وقوع مي‌پيوندد كه در حقيقت پشت پرده اين انفجارها، دشمنان اسلام قرار دارند و اين مساله عميقاً مايه تاسف است كه خون‌هاي بيگناه بسياري به زمين ريخته مي‌شود و خانواده‌هاي زيادي عزادار مي‌شوند.

وي با قرائت آيه شريفه " الذين آمنوا و لم يلبسوا ايمانهم بظلم اولئك لهم الامن و هم مهتدون" «كساني كه ايمان آوردند و ايمان خود را با هيچ ظلمي نياميخته اند اينانند كه ( از خشم خدا) در امانند و اينان هدايت يافته گانند»، افزود: در قرآن كريم نيز آمده است آرامش مخصوص كساني است كه دست تعدي و تجاوز به مال و جان بيگناهان دراز نكنند و مسمانان اگر خواستار اتحاد و امنيت اند بايـد دستورات قـرآن را سـرلوحه كـارهاي خود قرار دهند، چنانكه ابن مسعود نقل مي‌كند كه وقتي اين آيه نازل شد مردم خدمت رسول خدا آمدند و عرض كردند: يا رسول الله كيست كه حداقل ظلمي و ستمي به خودش نكرده است ؟ پيامبر گرامي اسلام فرمودند: منظوراين آيه آنچه شما فكر مي‌كنيد نيست آيا بنده صالح خدا لقمان را نشنيديد كه مي‌گويد: براي خدا شريك قرار مده زيرا شرك ظلم بزرگي است " ان الشرك لظلم عظيم" از اين روايت فهيمده مي‌شود كه مقصود و منظور اين آيه ظلم‌هاي بزرگ و عظيم است.

رئيس ديوان عالي كشور در ادامه اظهارداشت: نكته ديگري كه از اين آيه فهميده مي‌شود عدم امنيت و آرامش جامعه در زمان حاضر، موجب حوادث دردناك اجتماعي است و جنگ‌ها، خونريزي‌ها، انفجارها، مفاسد اجتماعي، جنايات فرقه گرايي و امثال اينها مصونيت و آرامش روحي جامعه را از بين مي‌برند.

وي تاكيد كرد: البته انديشمندان و مصلحان براي برچيدن بساط نا امني‌هاي مختلف تلاش مي‌كنند اما روز بروز فاصله مردم جهان از امنيت واقعي بيشتر ميشود و علت اين ناامني‌هاي اجتماعي آن است كه امروزه در سراسر جهان پايه‌هاي ايمان و تقوا سست و لرزان گرديده و ظلم جاي عدالت را گرفته است.

رئيس هيات عمومي ديوان عالي كشور در خاتمه با قرائت روايتي از امام صادق (ع) تصريح كرد: امام صادق(ع) مي‌فرمايند: اگر امت اسلامي به دستور پيامبر اسلام در زمينه ولايت و رهبري بعد از آن حضرت ايمان بياورند و آن را با رهبري بيگانگان مخلوط نكنند همواره در امنيت و امان هستند و اين حديث اشاره به اداره جامعه اسلامي بعد از ارتحال ملكوتي رسول گرامي اسلام است كه اگر زمينه رهبري بعد از ارتحال رسول اسلام آماده شده بود و با رهبري بيگانگان آميخته نشده بود، جامعه اسلامي امروز يك دست بودو يك جامعه يكدست و متشكل بود و اين جنگ‌ها و خونريزي‌ها و ناامني‌هايي كه بين فرق اسلامي وجود داشته و دارد، از بين مي‌رفت.

آيت‌الله محسني گركاني تصريح كرد: آنچه بستر وحدت و يگانگي را در كشور اسلامي مي‌گستراند و اختلافها را از بين مي‌برد و به دوستي و محبت تبديل مي‌كند وجود ارزشي رهبري است، امنيت موجود در كشور ما به بركت همين ولايت است اگر در كشور ما بين دو مقام مسئول و يا دو شخصيت مهم كشور اختلاف نظر در اداره مملكت پيش بياد و بين اين دو نفر شاخص براي هدايت و  اصلاح موضوع وجود نداشته باشد، اين اختلاف ممكن است  همين طور ادامه پيدا كند، در مجلس شوراي اسلامي اين اتفاق افتاد و اگر سرپنجه تدبير رهبر معظم انقلاب در حل اين مساله نبود، چه بسا اين مساله ادامه پيدا مي‌كرد و باعث ايجاد هرج و مرج مي‌شد به بركت وجود ولايت فقيه كه يادگار بينش عظيم امام راحل عظيم الشان انقلاب اسلامي است، امنيت در جامعه و كشور اسلامي ما حكمفرماست و به چشم مي‌خورد.

وي افزود: كشور ما تافته جدابافته از ديگر كشورها نيست خيلي از كشورها خواهان وجود امنيت پايدار هستند اما آنها در بالاي سرخود از يك چتر ايمني محروم هستند و ما بحمداله اين چتر ايمني را داريم.

آيت‌الله محسني گركاني مسأله مـذاكـره با امريكا توسط رهبر معظم انقلاب با استدلال‌هاي آموزنده بيان شد و سخنان معظم له در مورد مذاكره با آمريكا بسيار مستدل وآموزنده و گره گشاي افكار عمومي بوده و سياستها و توطئه‌هاي پشت پرده آمريكا را خنثي و بي اثر كرد.

رئيس ديوان عالي كشور خاطر نشان كرد: حتي اگر عقيده و نظر يكي از مسئولين نظام در اداره امـور مملكـت با نظر مقام معظم رهبري يكسان نباشد، وظيفه اخلاقي و اسلامي اقتضاء مي‌كند در مقابل نظر ايشان چون و چرا نكنيم و تسليم نظر ايشان باشيم تا هيمنه ولايت حفظ بشود و اتحاد و وحدت برقرار شود .

انتهاي پيام/
برچسب ها: دیوان ، عالی ، کشور ، گرکانی ، محسنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار