نماينده مردم کرمانشاه گفت: قرار بر اين بود اجراي قانون هدفمند کردن يارانه‌ها موجي از آرامش ذهني را در ميان ملتي ايجاد کند که مستحق خدمت هستند اما اکنون آرامش از سبد خانواده‌ها رخت بربسته است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، سيد سعيد حيدري‌طيب نماينده مردم کرمانشاه در مجلس در نطق ميان دستور جلسه علني امروز مجلس(سه شنبه) به بحث هدفمندي يارانه‌ها پرداخت و گفت: با همه احترامي که براي رئيس‌جمهور قائلم، انتقادم بر اين است که صحبت‌هاي وي حتي سايه‌‌هايي از واقعيت امروز جامعه را در بر نداشته و ندارد.
 
وي ادامه داد: قرار بر اين بود اجراي قانون هدفمند کردن يارانه‌ها موجي از آرامش ذهني را در ميان ملتي ايجاد کند که مستحق خدمت هستند اما اکنون آرامش از سبد خانواده‌ها رخت بربسته است.
 
عضو کميسيون انرژي خطاب به احمدي‌نژاد گفت: با نگاهي به دستاوردها و آثار اجراي فاز اول قانون هدفمندي يارانه‌ها مي‌توان به خوبي فهميد که چرا مجلس و مردم حتي از مطرح شدن اجراي فاز دوم وحشت دارند.
 
حيدري طيب اظهار داشت: آيا بعد از بحران تورم نقدينگي سرطاني، بيکاري جانکاه و رکورد پروژه‌هاي عمراني سونامي ديگري در راه است؟
 
نماينده مردم کرمانشاه گفت: آقاي رئيس‌جمهور آيا با لبخند و وعده‌هاي غيرقابل باور مي‌توان به مردمي اميد داد که نگران اين هستند که تورم 27 درصدي امسال به تورم 127 درصدي در سال آينده منتهي شود.
 
عضو کميسيون انرژي با اشاره به مشکل بيکاري در کشور افزود: قرار بود با پولي که در قانون براي بخش اشتغال در نظر گرفته شده حدود 2.5 ميليون شغل ايجاد شود که نه تنها عملي نشد بلکه يک ميليون نفر از شاغلان نيز به طيف بيکاران اضافه شدند.
 
وي با تاکيد بر اهميت قشر متوسط گفت: قشر متوسط جامعه در اثر اجراي نادرست فاز اول هدفمندي يارانه‌ها بيشترين آسيب را متحمل شدند در حالي که طبق برنامه توسعه، توسعه بايد با محوريت اصل تواناسازي طبقه متوسط و مولد جامعه شکل بگيرد.
 
حيدري طيب خطاب به احمدي‌نژاد گفت: نتيجه سياست‌هاي شما عدم تناسب رشد توليد ناخالص ملي با اعتبارات کلاني است که در دولت شما هزينه شده است.
 
نماينده مردم کرمانشاه ادامه داد: در طول 8 سال رياست جمهوري آقاي احمدي‌نژاد حدود 600 ميليارد دلار درآمد نفتي در اختيار دولت قرار گرفت که اين رقم بيش از بودجه‌اي است که 4 کشور معروف به ببرهاي آسيا با استفاده از آن خود را از جهان سوم به جهان اول رساندند.
 
وي خطاب به کارشناسان مدعي دولت گفت: تجربه‌هاي موفق کشورهاي کره جنوبي، تايوان، سنگاپور و هنگ کنگ را با خرابکاري‌هاي خود در ايران مقايسه کنيد که تاريخ در مورد اين دوره که بزرگترين دوره هدر رفتن منابع کشور است قضاوت خواهد کرد.
 
عضو کميسيون انرژي خطاب به دولت احمدي‌نژاد گفت: اين دولت فرصت عظيمي را از ملت ايران گرفت چراکه در دوران طلايي قيمت نفت که شايد در آينده کشور ديگر تکرار نشود هيچ اقدام بنيادي براي توسعه ايران زمين صورت نگرفت.
 
حيدري طيب خطاب به رئيس‌جمهور گفت: شما که با افتخار از پايان دادن از پرداخت يارانه‌هاي کم شکن بنزين سخن مي گوييد آيا مي‌دانيد که اين بخش با وارد آوردن فشارها جدي به مردم اجرا شده است و آيا هدر دادن اين همه منافع مالي کشور را افتخار مي‌دانيد؟
 
نماينده مردم کرمانشاه با اشاره به بخش صنعت، معدن و گفت: سياست‌هاي مصرف‌گرايانه دولت احمدي نژاد باعث شده تا بخش صنعت و عمران در کشور قرباني شود و ما نبايد گناه همه اين مشکلات را به گردن تحريم‌ها بياندازيم.
 
وي خطاب به رئيس‌جمهور اظهار داشت: تجربيات تلخ گذشته دليلي غيرقابل انکار براي نگراني نسبت به سياست‌هاي آينده شماست و اقدامات شما يک هفته قبل از انتخابات سال 88 مانند توزيع سهام عدالت و سيب‌زميني رايگان نشان دهنده نگاه تبليغاتي به اقتصاد در دولت شماست.
 
حيدري طيب تصريح کرد: ما حق داريم نسبت به تبليغات جديد شما مبني بر ادعاي 5 برابر کردن يارانه‌ها و دستور استخدام بي‌ضابطه 500 هزار نفر در ادارات دولتي مظنون باشيم چرا که اين‌ها مغاير با قانون است.
 
عضو کميسيون انرژي خطاب به احمدي‌نژاد گفت: چرا در کشور انتظارات فزاينده و غيرقابل اجرا ايجاد مي‌کنيد، شما مسئول عوارض اجتماعي و سياسي اين وعده‌هاي پوپوليستي هستيد.
 
وي در پايان به نقش نمايندگان در اين شرايط تاکيد کرد و گفت: حضور نمايندگان در عدم نظارت دقيق و پيشگيرانه در مشکلات اقتصادي امروزه بي‌تاثير نيست و ما بايد براي جلوگيري از سونامي تازه در اقتصاد کشور راهکارهايي پيشگيرانه تعريف کنيم.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، اقتصاد ، تورم ، سونامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار