استان فارس قادر به تامین بخش زیادی از نیاز میوه شب عید کشور است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: استان فارس با60 هزار و 147 هکتار سطح زیر کشت باغات می تواند نیاز میوه شب عید را مرتفع کرده و حتی به سایر استانها نیز انواع میوه بفرستد.

مهرزاد خرد افزود : در حال حاضر نیاز استان به مرکبات در حدود 304 هزار تن است که یک میلیون و 329 هزار و 19 تن مرکبات مازاد نیاز استان به سایر استان های کشور فرستاده شده است.

وی افزود: هم اکنون در برخی از محصولات باغی مازاد بر نیاز استان وجود دارد که از جمله می توان به پرتقال، سیب، نارنگی و لیمو شیرین اشاره کرد.

خرد میزان تولید امسال سیب را در استان 520 هزار تن ، پرتقال418 هزارتن ، لیموشیرین 515 هزار تن اشاره کرد گفت:382 تن مازاد سیب ،137تن پرتقال و456 تن لیموشیرین برای میوه شب عید سایر استانهای کشور در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس با اشاره به تولید نارنگی افزود : بیش از 196 هزار تن نارنگی تـولید شده است کـه افزون بر 137 هزار تن آن مازاد استان است.

وی با تشریح مزایای مرکبات استان نیز گفت: کیفیت برتر و عملکرد بالای مرکبات نسبت به سایر استان های مرکبات خیز و تنوع برداشت گونه های مختلف مرکبات از شهریور تا اردیبهشت ماه سال بعد از مزیت های دیگر مرکبات استان فارس هستند.

خرد با بیان اینکه امکان ذخیره سازی و نگهداری مرکبات فارس و توزیع آن در طول سال وجود دارد، افزود: وجود میزان محصول کافی در استان موجب شده است تا این نوع محصولات برای صنایع فرآوری همواره در دسترس و آماده باشد./ع

برچسب ها: فارس ، تامین ، میوه ، عید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.