معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: هم اکنون اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی به لحاظ رسمی کاملا و صد درصد قانونی است و در حال اجرایی شدن است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، نسرین سلطانخواه با تشریح مراحل تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: گزارش کامل قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی را هفته گذشته به عنوان نماینده دولت در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه کردیم و آنها هم پذیرفتند که از نظر قانونی اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی هیچ ایرادی دیگری بر آن وارد نیست.
 
وی افزود: لایحه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دی ماه 1387 به تصویب نهایی دولت رسید و به مجلس شورای اسلامی با قید یک فوریت ارسال شد که یک فوریت آن در مجلس رای نیاورد و به صورت عادی به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد که در نهایت بعد از 22 ماه در آبان 1389 قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در مجلس تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ شد.
 
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: بخش مهم این قانون تصویب اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی بود که باید در شورای عطف تهیه و سپس در هیئت وزیران مصوب می شد که اردیبهشت 1390 یعنی حدوداً شش ماه بعد در شورای عطف تهیه شد و به هیئت وزیران آمد و شهریور 90 هیئت وزیران اساسنامه صندوق را تصویب کرد. یعنی 10 ماه طول کشید و بعد برای تایید شورای نگهبان ارسال شد. شورای نگهبان نیز اردیبهشت ماه یک ایراد جزیی از اساسنامه گرفت که بلافاصله نظر شورای نگهبان اعمال شد و در نهایت شورای نگهبان خرداد سال 91 اساسنامه را تایید کرد.
 
سلطانخواه یادآور شد: پس از زمان تصویب در مجلس تا ابلاغ، 17 ماه طول کشید. به محض اینکه اساسنامه تصویب و ابلاغ شد، دوم مرداد 1391 اولین جلسه هیئت امنای صندوق مطابق اساسنامه تشکیل شد. رئیس و اعضای هیئت عامل همه انتخاب شدند و طی این زمان آیین نامه های مالی و معاملاتی توسط هیئت عامل تهیه و افتتاح حساب شد، اعتباری هم برای صندوق نوآوری و شکوفایی به حساب صندوق واریز شد تا صندوق بتواند فاز عملیاتی و اجرایی خود را برای اعطای تسهیلات آغاز کند.
 
وی افزود: اما در کنار این پس از تایید شورای نگهبان، مجلس در هیئت تطبیق ایرادات مقدماتی گرفت که کارشناسان معاونت حقوقی با هیئت تطبیق مجلس جلساتی برای تامین نظرات مجلس داشتند و منجر شد اولین اصلاحیه صندوق نوآوری و شکوفایی مهرماه سال جاری در هیئت وزیران مصوب شود.
 
معاون عملی و فناوری رئیس جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: اما به دنبال آن در 10 دی ماه سال جاری ایراد رسمی رئیس مجلس شورای اسلامی بر بند (ج) ماده 9 اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی درباره تعیین حقوق و رئیس هیئت عامل به دولت اعلام شد که برای تامین نظر مجلس و رفع ایراد این بند دوباره هیئت وزیران اصلاحیه داد و بند(ج) ماده(9) اصلاح شد.
 
نسرین سلطانخواه در ادامه اظهار داشت: کلیه بندهای دیگر این اساسنامه قانونی و قابل اجرا بوده و هست و تنها به این بند ایراد گرفته شده بود که باز هم برای تامین نظر مجلس دو بار اصلاحیه دادیم یعنی هم اکنون اساسنامه صندوق به لحاظ رسمی کاملا و صد درصد قانونی است و در حال اجرایی شدن است. همچنین یک بخش مهم دیگری که در قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان آمده بود، تصویب آیین نامه اجرایی این قانون بود که آن هم آبان ماه سال جاری تصویب و ابلاغ شد و الان از نظر قانونی اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی هیچ ایرادی دیگری بر آن وارد نیست.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار