مدیرعامل آب منطقه ای اردبیل گفت: سد گیوی در سه ماه اول سال آینده آبگیری می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ داود نجفیان در بازدید از سد گیوی افزود: تاكنون بیش از 720 میلیارد ریال برای احداث سد گیوی در شهرستان كوثر سرمایه گذاری شده و برای تكمیل این طرح 580 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی گفت: وزیر نیرو اعتبار مناسبی برای تسریع در تكمیل این سد در نظر گرفته و هم اكنون عملیات احداث این سد فعال است.

نجفیان با اشاره به اهمیت طرح پایاب و شبكه سد گیوی در رونق و تحول منطقه افزود: با تكمیل و بهره‌برداری كامل از این طرح عظیم حدود 10 هزار هكتار از اراضی دیم منطقه تبدیل به آبی شده و این علاوه بر رفع مشكل بیكاری رونق اقتصادی منطقه رابه ارمغان خواهد آورد.

وی گفت: با اختصاص اعتبار مناسبی از طریق مرحله دوم طرحهای مهر ماندگار تا پایان امسال شركت آب منطقه ای اردبیل تلاش می كند امكان آبگیری این سد را تا سه ماه اول سال آینده فراهم كند.

مدیرعامل آب منطقه ای اردبیل افزود: با آبگیری آزمایشی سد گیوی دست كم پنج هزار و دو هكتار از اراضی این شهرستان به زیركشت آبی خواهد رفت.

نجفیان گفت: شبكه آبیاری سد گیوی نیز جزو سه طرح مهم استان است كه بزودی از طریق فاینانس یك شركت چینی گشایش جدیدی در تامین منابع مالی شبكه آبیاری مورد نیاز ایجاد شده و این شبكه باید در سه سال آینده تكمیل شود.

وی همچنین به پیشرفت فیزیكی بیش از 81 درصدی سد گیوی اشاره كرد و افزود: توسعه و بهبود حدود 10 هزار هكتار از اراضی دیم و باغات این شهرستان ، كنترل سیلاب رودخانه گیوی ، ایجاد اشتغال ، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه های توریستی شهرستان از اهداف احداث سد گیوی است./ع

برچسب ها: اردبیل ، سد ، گیوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.