یک هنرمند خراط گفت: برخی افراد خراطی را یک رشته قدیمی می دانند ولی محصولاتی که در حال حاضر در این رشته تولید می شود جدید و مورد پسند مردم قرار می گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، فروتن در این خصوص اظهار کرد: برخی از محصولات خراطی جنبه های کاربردی و برخی دیگر جنبه تزییناتی و مذهبی دارند.

وی افزود: پس از این که چوب را خریداری و خشک کردیم با اره، نواری به ابعاد مورد نیاز برش می دهیم و محصولات مورد نظرمان را طراحی می کنیم.

این هنرمند رشته خراطی خاطرنشان کرد: هزینه ها در حال حاضر بالا رفته است و ما ناچار هستیم هزینه محصولات را افزایش دهیم تا هم برایمان سودآور باشد و هم مردم قدرت خرید داشته باشند.

وی در خصوص این نمایشگاه تصریح کرد: از نمایشگاه اهواز با توجه به این که محصولاتی از سراسر کشور در آن ارایه می شد استقبال خوبی صورت گرفت ولی اگر در دو نوبت برگزار می شد فروش محصولات بالاتر می رفت.

فروتن خاطرنشان کرد: اگر تعداد نمایشگاه ها در طول سال بیشتر شود و صنعتگران بتوانند در فضاهای بیشتری توانمندی های خود را نشان دهند کیفیت کار آن ها بالاتر می رود و تجربه بیشتری را کسب می کنند.

این هنرمندی دزفولی اظهار کرد: اکنون در دزفول مکان ثابتی دارم. تنها مشکلی که وجود دارد این است که برای آموزش مکان مناسبی را در اختیار ندارم و در فضایی کوچک مشغول به کار هستم.

او ادامه داد: متقاضیان برای یادگیری این هنر زیاد هستند. در این خصوص با برخی مسوولان صحبت هایی را مطرح کرده ایم که اگر مکان مناسبی را در اختیار ما قرار دهند می توانیم در زمینه آموزش فعالیت خود را دو چندان کنیم.

وی، با بیان این که خراطی در ذهن مردم هنوز یک کار قدیمی است، گفت: بیشتر کارها در این رشته جدید و به روز است و خیلی ها این محصولات را می پسندند و بیشتر محصولات ما به خارج از کشور صادر می شود ولی همچنان باید خراطی را به همگان بشناسانیم. /ع


برچسب ها: خراطی ، کار ، قدیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.