رئيس ديوان عالي كشور گفت: با وجود خط و نشان‌ها و تحريم‌هاي مستكبران جهاني، ملت ايران پاي انقلاب و نظام ايستاده‌اند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله محسني گركاني با فرماندهان بسيج پايگاه‌هاي قوه قضاييه ديدار و گفتگو كرد.

در ابتداي اين جلسه رئيس ديوان عالي كشور ضمن تشكر و قدرداني از مدعوين اظهار داشت:‌ مسئله بسيج بايد در كشور فراگير شود و به لطف خدا تا اندازه‌اي هم اين امر تحقق يافته است.

وي تصريح كرد: بسيج نبايد منحصر به جمعيت خاص باشد و همه بايد بسيجي باشيم و براي پيشرفت كشور خدمت نمائيم.

آيت‌الله محسني گركاني با اشاره به يكي از بيانان امام راحل درباره بسيج، ادامه داد: امام(ره) جمله‌اي در رابطه با بسيج فرمودند: بسيج لشگر مخلص خداست و  بسيج با تمام وجود امنيت جامعه را حفظ مي‌كند.

وي افزود: بسيجيان متصدي بخشي از امنيت كشورمان هستند و بسيجيان بايد منسجم باشند و تربيت شده مكتب امام(ره) باشند تا به وظيفه انقلابی خود عمل كنند و در اين شرايط اول بايد امنيت تامين شود كه شامل اخلاقي، امنيت اجتماعي و امنيت اقتصادي مي‌شود، ليکن نمي‌توانيم همه اینهارا به بسيج تحميل نمائيم، بلكه به عهده تمامي اقشار و مسئولين  و مديران ارشد كشورمان است.

اين مقام ارشد قضايي كشور ادامه داد: تامين امنيت اخلاقي بر دوش حوزه علميه و وزارت ارشاد اسلامي است و امنيت اقتصادي به عهده قوه مجريه است كه براساس اصل سوم بند 12 و 14 قانون اساسي مجري آن مي‌باشد و همه ما بايد به قانون اساسي احترام بگذاريم و از مسئولين موارد احصاء شده بخواهيم.

وي با اشاره به نقش دستگاه قضا در اين زمينه افزود: ايجاد امنيت قضايي به عهده قوه قضائيه است و انصافاً تا آنجايي كه براي قوه قضائيه مقدور بوده اقدام كرده است، چنانكه با زورگيران برخورد قانوني كرده است،‌ البته آنگونه که اصحاب دعوی  انتظار دارند با استقلالی که قاضی دارد تنها اقدام به احقاق حق می‌نماید و با وجود خط و نشان مستكبران جهاني ملت ايران پاي انقلاب و نظام ايستاده‌اند.

آيت‌الله محسني گركاني تصريح كرد: ملت ايران طي هشت سال دفاع مقدس ايستادگي از خود نشان دادند و با فشارهاي اروپا و آمريكا و صدام مقابله كردند و امروز با زيان‌ها و خطرهاي بزرگي چه مادي و چه معنوي كه صرفاً اختصاص به ايران نبوده و كل جهان را فرا گرفته مبارزه مي‌كنند.

رئيس ديوان عالي كشور خاطرنشان كرد: ما با قرآن كتاب آسماني تهديدات و ضررهاي دشمن را خنثي خواهيم كرد و چهار عنصر اصلي براي صيانت و نجات انسان از خطرهاي بزرگ كه قرآن جلوي چشم و راه ما گذاشته است و در سوره والعصر آمده؛ توصيه مي‌كنيم:  ايمان، عمل صالح، سفارش به حق و سفارش به صبر و استقامت، كه اين چهار اصل را براي استقامت، مقاومت و پيروزي براي ما نشان داده است و با توسل به قرآن بداخلاقي‌ها از ميان ما و مسئولين برداشته مي‌شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار