آسیب هایی که اکنون در پل خواجو بوجود‌ آمده آسیب های جدی و سازه ای نیست.

محسن مصلحی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان در خصوص وضعیت کنونی پل خواجو به خبرنگار حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: به دلیل بارندگی های بسیاری که اخیرا در اصفهان رخ داد پل خواجو دچار رطوبت و آسیب هایی در تزئیناتش شد اما این آسیب ها جدی و تهدید کننده برای پل نیست.


وی ادامه داد: متاسفانه برخی ها عکس هایی مبنی بر آسیب های پل خواجو انتشار کردند که این عکس ها قدیمی بوده و در حال حاضر این پل مرمت شده است ما حساسیت و دغدغه ها را در خصوص پل خواجو درک می‌کنیم اما کسانی که این دغدغه ها را دارند باید به صورت تخصصی این مسئله را بررسی کنند.
مصلحی تصریح کرد: در عکس های منتشر شده اشاره به جمع شدن آب و خیسی در اطراف ناودان ها شده است اما دهانه این ناودان به دلیل ریختن زباله بسته شده بود و این مسئله دلیل رطوبت در  اطراف ناودان بوده است.
وی با اشاره به بارندگی های اخیر اصفهان گفت: در فصل پاییز حدود 20 یا 25 میلی متر در اصفهان بارش داشتیم و این موضوع هم یکی از دیگر از دلایل آسیب به تزئینات پل خواجو است که ما در پی رفع این مسئله هستیم.
مصلحی خاطرنشان کرد: ما دو نوع آسیب داریم آسیب به شالوده و سازه اصلی بنا و آسیب های مقطعی که قابل حل است و آسیبی هم که پل خواجو دیده از نوع آسیب های مقطعی بوده که با مرمت رفع خواهد شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.