هیات تجاری متشکل از رییس اتاق بازرگانی ایالت خیبر پاختاکور و جمعی از بازرگانان پاکستانی به‌دعوت اتاق بازرگانی شیراز ، به شیراز آمده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، این هیات با هدف اطلاع از توانمندی‌های کشاورزی، صنعتی و تجاری فارس و انعقاد قرارداد با بازرگانان، به شیراز سفر کرده اند.
رییس اتاق بازرگانی شیراز گفت: با توجه به 2 سفری که هیاتی متشکل از تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذاران ایرانی به استان خیبر پاکستان داشت ، میزبان هیاتی از آن استان هستیم.
فریدون فرقانی گفت: حجم مبادلات فارس و پاکستان هم اینک حدود 40 میلیون دلار است اما ما به دنبال مبادلات مستقیم و افزایش حجم آن هستیم.
رییس اتاق بازرگانی پاکستان نیز گفت: ما قبل از این سفرهایی به ایران داشته و به استان‌های اصفهان،‌ تهران و قزوین، سفرکرده‌ایم.
زبیرعلی افزود: این سفر در پاسخ به سفر هیات بازرگانی و تجاری فارس به استان خیبر پاختاکور پاکستان انجام شده و قصد داریم با دست پر به کشورمان بازگردیم.
وی با اشاره به زمینه‌های همکاری 2 استان در ابعاد بازرگانی، گفت: در زمینه محصولات باغی نظیر پرتقال، نارنگی و محصولات زراعی نظیر برنج، ذرت و خشکبار، همچنین پارچه، کاغذ، نخ و انواع گوشت، آماده عرضه کالا به استان فارس هستیم.
زبیرعلی افزود: برخلاف آنچه رسانه‌ها از پاکستان نشان می‌دهند، استان خیبر در امنیت کامل قرار داشته و هم‌اینک سرمایه‌گذارانی از کشورهای مختلف مانند چین، سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در بخش‌هایی نظیر سدسازی، در این استان انجام داده‌اند.
وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به شناخت‌های ایجاد شده، در این سفر شاهد تبادل قراردادهایی بین تجار و بازرگانان 2 استان فارس و خیبر باشیم/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.