مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان گفت: امسال شش دوره آموزشی «روش‌های نوین تدریس» با متد CBT ویژه مربیان آموزشگاه‌های آزاد استان همدان برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،مهدی باقری اظهار داشت: در راستای افزایش سطح کیفی آموزش و آشنایی مربیان بخش خصوصی با روش‌های نوین تدریس، شش دوره آموزشی «روش‌های نوین تدریس» با متد CBT ویژه مربیان آموزشگاه‌های آزاد استان برگزار شد.

وی گفت: مربیان آموزشگاه‌های آزاد برای تمدید کارت مربیگری باید این دوره آموزشی 30 ساعته را طی کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان ادامه داد: در سال جاری نیز 120 نفر از مربیان در این خصوص آموزش دیدند که بعد از قبولی در آزمون کتبی و عملی پایان دوره گواهینامه دریافت کردند.

وی با بیان اینکه آموزش مربیان با هدف افزایش بهره‌وری و بالا بردن کیفیت دروس قابل ارائه در آموزشگاه‌های آزاد برگزار می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر دوره آموزشی روش‌های نوین تدریس، مربیان بخش خصوصی از دوره‌های بازآموزی در مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بهره‌مند می‌شوند.

باقری ادامه داد: در سال جاری تاکنون مربیان در 18 دوره تخصصی در مرکز تربیت مربی واقع در کرج حضور یافتند.

وی در خصوص آموزش‌های ویژه مدیران آموزشگاه‌های آزاد بیان داشت: مدیران بخش خصوصی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز باید آموزش حرفه‌ای «مدیر آموزشگاه فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی» که از استانداردهای مهارت و آموزشی است را طی کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان افزود: در این دوره آموزشی مدیران، توانایی برنامه‌ریزی امور جاری، توانایی نظارت بر فعالیت‌های آموزشگاه، ارزشیابی از دوره‌های آموزشی، نظارت بر امور مالی آموزشگاه و همچنین توانایی استفاده از IT (رایانه، اینترنت و ICDL)، توانایی ارتباط با کارکنان، کارآموزان‏، توانایی تهیه گزارش‌ها و مکاتبات اداری را فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اجرای آموزش مدیران از سال گذشته آغاز شده است، خاطرنشان کرد: طول دوره آموزشی ویژه مدیران 70 ساعت است که هر آموزشگاه جدیدالتأسیس باید مدیر آموزشگاه را برای گذراندن دوره معرفی کند و در سال جاری نیز 58 نفر از مدیران در این خصوص آموزش دیدند.
برچسب ها: فنی ، همدان ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.