رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: با سود، جریمه بانکی، مالیات و طرح‌های غلط اقتصاد را به زانو در آوردند و حالا می‌خواهند بر ثروت 100 میلیونی که با آن نمی‌شود نصف پیکان خرید مالیات ببندند.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،هادی غنیمی‌فرد که در مراسم اختتامیه همایش برندهای استان‌های مرکزی کشور در اصفهان سخن می گفن ، بیان داشت: برخی افراد از خرید جنس ایرانی دوری کرده و به سراغ مارک خارجی می‌روند که یا از ایران صادر شده یا به تقلب مارک خارجی خورده است.

وی ادامه داد: متأسفم که هنوز صنایع مهم ما نام خود را به لاتین و حروف مخفف به جای برند‌سازی روی اجناس می‌نویسند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: به کار بردن کلمه برند هم غلط است و ما باید اول یک اسم وطنی و فارسی برای این کلمه معادل کنیم تا از ریشه منحرف نشویم.
وی اضافه کرد: انجمنی در تهران به نام حمایت از جنس ایرانی تشکیل داده‌ایم و افراد عضو آن همه چیزشان را ایرانی می‌خرند، حتی اگر نامرغوب باشد تا اجنبی برای جیب و اقتصاد ما نقشه نکشد.
غنیمی‌فرد با بیان اینکه ترکیه را عشق به وطن پیروز اقتصاد کرد، اظهار کرد: ما به راحتی جنس ایرانی و فرهنگ خود را به سخره می‌گیریم در حالی که کسی جرأت ندارد جلوی یک ترک از ترکیه کلمه‌ای مزاح کند، که تا پای جان پیش می‌روند.
وی با گلایه از عدم همکاری دولت در بخش‌های مختلف از شرکت‌های خصوصی بیان کرد: ما را به خیر دولت امیدی نیست لطف کند به ما حد اقل شر و ضرر نرساند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تأکید کرد: آیا ۱۶۰ کشور صنعتی دنیا کدام یک مخازن و معادن و دانش ما را دارند، کدام نیروی انسانی و کار متعهد ما را دارند، پس کمبودها نتیجه کم کاری دولت است.
وی ادامه داد: با سود، جریمه بانکی، مالیات و طرح‌های غلط اقتصاد را به زانو در آوردند و حالا می‌خواهند بر ثروت ۱۰۰ میلیونی که با آن نمی‌شود نصف پیکان خرید مالیات ببندند.
غنیمی‌فرد اظهار کرد: دولت اگر می‌خواهد کاری برای تولید کند شر مالیات و دخالت‌های بیجا و ندانم کاری در ارز را از سر تولید کننده کم کند.
وی با اشاره به اینکه مردم ما خیلی کشور و انقلاب را دوست داشتند که با همه مشکلات پای آن ایستادند، افزود: دولتمردان به مردم و رهبری معظم بدهکارند و باید جبران مافات کنند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پایان یادآور شد: دانشجو را کتاب حفظ کن بار آوردن جواب نمی‌دهد، رهبری می‌فرماید تولید علم، پس باید در دانشگاه تفکر تولید شود نه اینکه حفظ کردن کلیشه‌ای را بر ذهن بچه‌های ما حاکم کنند./ا
برچسب ها: اقتصاد ، مالیات ، ثروت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.