دومين روز از شانزدهمين جشنواره بين المللي قصه گويي در تبريز با روايت 14 قصه ايراني، 4 قصه خارجي و برگزاري چهار نشست تخصصي ادامه خواهد يافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، فريده محمودي قصه‌گوي استان مركزي آغازگر دومين روز از جشنواره است و قصه «پهلوان دخت» را  روايت خواهد كرد.
در ادامه سيد محدثه حسيني با قصه «مردي از هزاوه»، ياسمن رحيمي نيكو با قصه «غريبي در نزديكي» و مليحه كرمي با قصه سردار ايراني «آريو برزن» به ترتيب از استان‌هاي گلستان، زنجان و بوشهر به قصه‌گويي مي‌پردازند.
«الومبه هلن نامايي» از کنیا چهارمين قصه‌گوي خارجي شركت كننده در اين جشنواره خواهد بود كه «افسانه فومو لیونگو از پیت»  را براي كودكان تبريزي روايت مي‌كند.
 در همين حال تارا شيراني از استان مركزي با قصه خاله شاخ نبات، حسنيه بنت حسین  با قصه  «الاغ بد شانس» از كشور مالزي و طاهره لاكيان از تهران با قصه مورچه كوچولو و ساچيو آزوما از كشور ژاپن با قصه «پایه‌های انسانی کاخ کوریاما» قصه‌گويي مي‌كنند. 
بر اساس این خبر نشست تخصصي قصه‌گويي در منطقه آزاد ارس يا حضور علي خانجاني از ساعت 10 صبح الي 12 يكي ديگر از برنامه‌هاي صبح روز دوم است.
 نرمين كريمي از البرز، محمد حمو محمد از اسپانيا، سيما نوروزي سپيده از همدان، هيوا ملكي از كردستان و صبري رحيمي از كردستان به ترتيب با قصه‌هاي «الاغ باسواد»، «انگشتر»، «پهلوان پهلوانان»‌، «بر دشمن بتاز» و «ماه همه» قصه‌گويان پاياني دومين روز جشنواره خواهند بود.
در عين حال سه  نشست تخصصي ديگر از ساعت 21 الي 30/22 با حضور اساتيدي هم‌چون علي خانجاني، اسدالله شكرانه و حميد نوايي لواساني به صورت جداگانه در محل هتل پارس تبريز برگزار مي‌شود. 
گفتني است؛ شانزدهمين جشنواره بين‌المللي قصه‌گويي در سالن 29 بهمن تبريز آغاز به كار كرده و عصر يكم اسفندماه با معرفي نفرات برتر به كار خود پايان خواهد داد./ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار