یک دوره کلاس یکسان سازی تدریس از سوی کمیته آموزش فدراسیون والیبال به طور سراسری در تهران برگزار شد.

نادر شوندی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت:‌هدف ما از برگزاری این دوره آموزشی یکسان سازی روش های تدریس در سراسر کشور بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استقبال مدرسان از حضور در این کلاس بسیار عالی و ایده آل بود به طوری که از مجموع 80 مدرس در بخش آقایان 70 نفر، و در بخش بانوان از مجموع 66 نفر، 55 نفر در این کلاس شرکت کرده بودند.
با توجه به این موضوع می توان گفت: 90 درصد مدرسین کشور به تهران و برای حضور در کلاس یکسان سازی آموزش آمده بودند.

وی گفت: کمیته آموزش فدراسیون والیبال در این کلاس به دنبال به روزرسانی روش های تدریس براساس سرفصل های کلاس های مربیگری درجه 3 و 2 و 1 بود، با توجه به این مسئله هم اکنون می توان با صراحت اعلام کرد که یک مدرس در دورترین شهر و استان کشور به یک مدرس در تهران از نظر آموزش و اصول آن در پنجه، ساعد و... یکسان و هماهنگ عمل می کند.

رئیس کمیته آموزش فدراسیون والیبال در خصوص منابعی که از آن برای ارائه در این کلاس استفاده کرده است، اظهار داشت: منابع آموزشی ما در این کلاس از کتاب های فدراسیون جهانی، منابع علمی تحقیقاتی و آخرین یافته های والیبال جهان بود اما در کل مهمترین منبع ما اطلاعات فدراسیون جهانی والیبال(FIVB) بود.

*از کارگروه های مختلف و فنی دعوت به همکاری کردیم

شوندی در خصوص این موضوع که والیبال بانوان و آقایان در اجرا از نظر فنی تفاوت زیادی دارد، خاطر نشان کرد: با درک تفاوت‌های فنی که در والیبال بانوان و آقایان وجود دارد سعی کردیم که از کار گروههای مختلف و دارای تجربه دعوت به همکاری کنیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا کار گروه تکنیک والیبال را در این کلاس در بخش آقایان، محمد‌جعفر هوتهم،فرهاد اعرابی، خسرو ابراهیم و کرد بچه و در بخش بانوان علی معمری و محمد‌صادق پشنگ را تشکیل دادند. کار تدریس کار گروه آمادگی جسمانی در بخش مردان علی‌رضا سلیمی و در بخش بانوان پدیده بلوری‌زاده بر عهده داشتند.

رئيس کميته آمورزش فدراسيون واليبال اظهار داشت: تدریس کار گروه مدیریت بر عهده احسانی، تدریس کار گروه مربیگری هم در اختیار احمد توسلی بود.

شوندی تصریح کرد: تدریس کار گروه آموزشی تاکتیک در بخش مردان بر عهده حسینعلی مهران پور، حسین معدنی، جهانگیر سید عباسی و در بخش زنان بر عهده میترا شعبانیان، فریبا صادقی و علی‌رضا معمری بود.

وی يادآور شد: اعضا و مدرسین کار گروهها را طی کارشناسانه انتخاب کردیم طی برگزاری 2 الی سه جلسه با حضور آنها سر فصل ها مورد بررسی قرار گرفت و اعضا به طور سازمان یافته وظایف خود را شناختند.

شوندي گفت: برای ارائه هر چه بهتر اصول و موارد فنی مورد نظر در این کلاس مدرسین کار گروههای مختلف حدود 20 جلسه در فدراسیون را با یکدیگر برگزار کردند و در این دوران به هماهنگی ایده‌آل رسیدند./مح
برچسب ها: کمیته ، آموزش ، کلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار