دبير‌کل حزب موتلفه گفت: هر كس فصل‌الخطاب‌هاي مقام معظم رهبري را به رسميت نشناسد به سرنوشت گردانندگان فتنه 88 دچار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدنبي حبيبي" دبير‌کل حزب موتلفه اسلامي در پایان نشست دبیران این حزب  گفت: غيرمنطقي و متناقض بودن حرف و انتقاد دولتمردان آمريكا، مأيوس كردن مردم بپا خاسته منطقه، تلاش براي تسليم كردن ملت ايران، معناي واقعي مذاكره در عرف قدرت‌هاي سلطه‌گر، دروغ و فريبكاري آمريكايي‌ها درباره برداشته شدن تحريم‌ها يا مذاكره و منطقي بودن رفتار ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي ايران در مقابل پيشنهادهاي آمريكا نكات مهمي بود كه مقام معظم رهبري به صراحت در مورد آنها اظهارنظر فرمودند.

حبيبي اظهار داشت: كاري كه دولتمردان آمريكا تاكنون عليه ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي نكرده‌اند، نتوانسته‌اند نه اينكه نخواسته‌اند دشمني دولتمردان آمريكا با نظام حكومتي و ملت ايران ريشه در دشمني آنها با اصل اسلام و باورهاي ديني مردم دارد.

وي افزود: آمريكا و غرب با نظام ما يك خصومت پايان‌ناپذير دارند و هيچگاه درصدد آشتي و سازش با مردم ايران نبوده‌اند.

حبيبي خاطرنشان کرد: طرح مذاكره با ايران را ما يك فريب آشكار مي‌دانيم، چرا كه حجم فشارها، تهديدها و تحقيرها عليه ملت ايران نشان مي‌دهد آمريكايي‌ها به يك كلاه تاريخي در اين زمينه فكر مي‌كنند.

وی در ادامه با اشاره به رويداد تلخي كه مردم در موضوع استيضاح وزير تعاون، كار و امور اجتماعي در مجلس شاهد بودند بیان داشت: ما همه برادريم بايد بداخلاقي و بدخلقي را از فضاي سياسي كشور دور كنيم.

حبيبي افزود: اگر همه توجهات به سوي پاسخگويي به مطالبات مردم و رهبري در دولت و مجلس باشد بسياري از بداخلاقي‌ها رخ نمي‌دهد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: عده قليلي علاقه‌اي به حل مناقشات ندارند مي‌خواهند شكاف‌ها بين نخبگان و نيز در سطح قوا فعال بماند، اين همان چيزي است كه سرويس‌هاي جاسوسي دشمن براي راه‌اندازي جنگ نرم در داخل نياز دارند.

حبیبی تأكيد كرد: راه حل برون رفت از اين مشكلات رعايت ادب و آداب گفتگو و تعامل اخلاقي است ما بايد مسايل اهم را از  ميان مهم‌ها تشخيص دهيم اگر اين تشخيص نباشد در رعايت مصالح ملي به بيراهه خواهيم رفت.

وي با تاكيد بر اینكه هر سخن وقتي و هر نكته مكاني دارد، گفت: طرح مسايل خارج از موضوع استيضاح توسط رئيس‌جمهور در مجلس معقول نبوده و تحریک‌آمیز هم شد اگر وي ادعايي دارد بايد اين ادعا روند حقوقي و دادرسي خود را طي كند.

حبیبی با بیان اينکه از اين بداخلاقي‌ها نگراني نداريم اظهار داشت: ولايت فقيه فصل‌الخطاب است نهادهاي قضايي و قانوني در جاي خود براي حل و فصل دعواها و ادعاها فصل‌الخطاب هستند هر كس اين فصل‌الخطاب‌ها را به رسميت نشناسد به سرنوشت گردانندگان فتنه 88 دچار خواهد شد.
 
وي با اشاره به سخنان دردمندانه رهبر معظم انقلاب در خصوص بداخلاقي‌هاي اخير گفت: متأسفم از اينكه رئيس‌جمهور ما حرفي در مجلس بزند كه تضييع حقوق اساسي ملت، خلاف شرع و خلاف قانون باشد وی بايد اين اشتباه و انحراف خود را تصحيح كند تا سوگند وفاداري او به قانون اساسي نقض نشود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه تأكيد كرد: ما از نمايندگان محترم مجلس هم گله داريم چرا مسايل اهم را از مهم تفكيك نمي‌كنند در شرايطي كه گرگ‌هاي بين‌المللي ما را محاصره كرده‌اند و در داخل مردم مشكل دارند دامن زدن به چنین اختلافاتی توجيه ندارد.

وي با اشاره به راهپيمايي عظيم و شكوهمند مردم در 22 بهمن خاطرنشان کرد: مردم حساب بد‌اخلاقي‌ها و مشكلات را از حساب انقلاب و نظام جدا كرده‌اند و از آن مشكلات با سرانگشت هدايت رهبري عبور خواهند كرد.

حبیبی در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري همايش نيم قرن حضور در تجليل از فعاليت‌ها و خدمات 50 ساله جامعه مدرسين حوزه علميه قم بیان داشت: همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند جامعه مدرسين تجسم 50 سال تلاش و مجاهدت است عمر پيدايش جامعه مدسين حوزه علميه قم با عمر پيدايش حزب موتلفه اسلامي تقريباً يكي است حزب به دليل اينكه از بدو پيدايش در خدمت روحانيت مبارز كشور بوده است طي 50 سال گذشته با مبارزات و فداكاري‌هاي علما و مدرسين بزرگ حوزه همراهي داشته است.

وي ادامه داد: اعلاميه خلع شاه از سلطنت، اعلام مرجعيت امام خميني(ره) و همراهي با نهضت اسلامي ملت ايران سه كار برجسته و بزرگ جامعه مدرسين حوزه علميه قم بوده است و هزينه اين كار برجسته، زندان، شكنجه، تبعيد و تحمل سختي‌هاي مبارزه بوده است.

حبیبی كارهاي عظيمي كه در حوزه‌هاي علميه به ويژه حوزه علميه قم در امر دولت‌سازي صورت گرفته را بزرگ، تاريخي و ماندگار دانست و اظهار داشت: تبيين تئوري ولايت فقيه به عنوان يك نظريه برجسته در برابر نظريات مطرح در حوزه فلسفه سياسي كار عظيم ديگري بود كه جامعه مدرسين و حوزه‌هاي علميه به آن همت گماردند طي سه دهه گذشته مردم ايران نشان دادند با نهاد رهبري كه ريشه‌هاي قرآني و روايي آن بديهي است پيوند وثيق دارند و همين نهاد ضامن استقلال و آزادي و تحكيم اقتدار و امنيت ملي است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مورد اعلام سياست‌هاي كلي رهبري در مورد توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني گفت: ايران در حال جهش بزرگ در امر توليد است. ريل‌گذاري رهبري درباره راهبردهاي اصلي در اين زمينه تعيين‌كننده است. دولت و مجلس بايد به اين سياست‌ها توجه كنند تا در امر رسيدن به اهداف چشم‌انداز 20 ساله تسهيل شود.

وي همچنین در مورد تحولات مصر و مشكلات مرسي در اسلامي كردن مناسبات دولت اين كشور اظهار داشت: مرسي اگر بخواهد اسلام را در مصر پياده كند با سه دسته يا گروه برخورد اجتناب‌ناپذير خواهد داشت. اول كفار، دوم منافقين، سوم ليبرال‌ها و سكولارها هستند.

دبير‌کل افزود: بي ترديد كساني كه به اسلام كفر مي‌ورزند نخواهند گذاشت مرسي به مرامنامه اخوان‌المسلمين در اسلامي كردن مناسبات مصر جامه عمل بپوشاند.

حبيبي ادامه داد: منافقين سد راه او هستند، او بايد با شناسايي آنها فتنه‌شان را دفع كند. سكولارها و ليبرالها هم كه از پشتيباني غرب برخوردارهستند نخواهند گذاشت او روي خوش ببيند.

وي با اشاره به نامه 17 چهره انديشمند و برجسته دانشگاهي كشور به مرسي تصريح کرد: اقدام شايسته ارسال نامه 17 استاد و انديشمند برجسته ايراني به مرسي مبني بر آماده بودن انتقال تجربه و توان علمي جمهوري اسلامي به دولت مصر نشان داد ما برادران مصري خود را تنها نمي‌گذاريم و حاضريم به آنها در اين مورد كمك كنيم اميدواريم رهبران مصر دستي كه به وسيله اين اساتيد از روي صدق و دوستي دراز شده را رد نكنند و ما را در مبارزه با كفر و نفاق واستكبار جهاني در كنار خود بدانند.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار