رئيس اتاق بازرگاني صنايع معادن و کشاورزي ايران گفت: اتاق تشکل سياسي نيست که از نامزد خاصي حمايت کند بلکه اعضا با تشخيص خود خارج از حيطه اتاق مي توانند فعاليت سياسي داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ محمد نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني صنايع معادن و کشاورزي ايران، در نشست نمايندگان اتاق ايران که صبح امروز برگزار شد، با بيان مطلب بالا گفت: التهابات ارزي قدرت ارزش پول ملي را به شدت کاهش داده و در شرايط کنوني تا ثبات در اقتصاد کلان ايجاد نشود، رفتارهاي رانت جويانه در اقتصاد ملي همچنان افزايش مي يابد.

وي افزود: در شرايط کنوني، افرادي وجود دارند که دسترسي به معاملات خاص و درآمدهاي ميلياردي دارند در حاليکه اعماق جامعه با فشار اقتصادي مواجه هستند.

رئيس اتاق ايران، با اشاره به اينکه هنوز ابهام و تاخيرهاي پرهزينه را در بانکهاي کشور شاهد هستيم، اظهار داشت: گمرک در رابطه با کالاهاي داده شده هنوز نتوانسته تصميماتي اتخاذ کند که به جريان امور اقتصادي کشور کمک کند.

وي ادامه داد: از شوراي پول و اعتبار که مرجع قانونگذاري اقتصادي در کشور است، درخواست مي شود در جهت تسريع در تصميم هاي اتخاذ شده به جريان امور اقتصادي کشور کمک کنند.

وي اضافه کرد: التهابات ارزي علاوه بر کاهش ارزش پول ملي، موجب افزايش رفتارهاي رانت جويانه در اقتصاد کشور شده است.

نهاونديان با اشاره به نزديک شدن به زمان انتخابات رياست جمهوري در کشور گفت: طبيعي است که در شرايط فعلي، هيجانات سياسي در کشور ايجاد شود ولي در اين شرايط اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصي بايد رويکرد حساب شده اي را اتخاذ کند.

وي با اشاره به اينکه اعضاي اتاق مانند آحاد مردم مشارکت فعال در انتخابات را وظيفه خود مي دانند، اظهار داشت: اتاق بازرگاني به عنوان يک نهاد مدني غير سياسي نبايد از نامزد خاصي جانبداري کند.

رئيس اتاق ايران با تاکيد بر اينکه اعضاي اتاق مي توانند با تشخيص خود از فرد يا افراد خاصي در جريان انتخابات حمايت کنند، تصريح کرد: اتاق ها در جايگاه خود به عنوان مشاوران اقتصادي نظام مي توانند ياري دهنده دولت باشند و در اين زمينه مشاوره هاي خوبي را ارائه دهند.

رئيس اتاق ايران با اشاره به ظرفيت هاي موجود در کشورهاي اسلامي گفت: قرار است جلسه هيئت مديره اتاق هاي بازرگاني کشورهاي اسلامي در مهرماه سال آينده در ايران برگزار شود.

وي همچنين خبر از همکاري سه جانبه ايران، ترکيه و مصر داد و گفت: هر دوماه يکبار جلسه اي با حضور اين سه کشور برگزار مي شود./س
برچسب ها: انتخابات ، صنعت ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار