مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری جشنواره موضوعی كنگره ملی خلیج فارس در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

حسین گنجی گفت: جشنواره موضوعی كنگره علمی گذشته، حال و آینده خلیج فارس با رویكرد علمی و پژوهشی با هدف پاسداشت نام و شناخت ابعاد مختلف و مزیت های متنوع خلیج فارس، در روزهای 19 و 20 فرودین ماه سال 1392 برگزار می شود.

وی افزود: در این جشنواره، نشست هایی تخصصی با حضور استادان برجسته و پژوهشگران به منظور بررسی روند تاریخی و فرهنگی نام و هویت خلیج فارس برگزار می شود.

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: شناخت و بررسی ابعاد اقتصادی، گردشگری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خلیج فارس و تاثیرات متقابل آن بر تاریخ و فرهنگ مردم استان چهارمحال و بختیاری در این جشنواره بررسی می شود.

گنجی افزود: پس از دریافت مقالات و برآیند نهایی و نتایج این پژوهش‌ها، معرفی هر چه بهتر هویت تاریخی، اقتصادی، سیاسی و راهبردی خلیج فارس میزان ارتباط آن با مردم استان چهار محال و بختیاری نیز صورت می گیرد.

وی بیان داشت: دبیرخانه جشنواره موضوعی، از تمامی علاقه‌ مندان، اندیشمندان، استادان و پژوهشگران مطالعات حوزه‌های مرتبط با خلیج‌فارس دعوت می كند مقالات خود در حوزه مطالعات و دستاوردهای علمی و كاربردی را به این جشنواره ارسال كنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین گنجی مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری را به عنوان دبیر جشنواره موضوعی كنگره علمی خلیج فارس منصوب كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.