نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اعزام 100 نفر متخصص اردبیلی در گروه‌های عمران و ساخت و ساز به نجف اشرف خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور در نشست با جمعی از مردم اردبیل اظهار داشت: این نیروهای متخصص در ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف مشغول فعالیت هستند و زمینه اشتغال و کارآیی آنها فراهم آمده است.

وی تصریح کرد:‌ این نیروها علاوه بر مشارکت در کار معنوی و با ارزش از لحاظ اقتصادی نیز در صدد درآمدزایی و تأمین معاش خانواده‌های خود هستند که به نظر می‌رسد در این زمینه مشکلات و موانع احتمالی نیز برطرف شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به حل مشکلات سیب‌زمینی‌کاران و بسترسازی برای صادرات این محصول اشاره کرد و افزود: 200 هزار تن از سیب‌زمینی تولیدی در استان به کشور سوریه ارسال شده و 150 هزار تن نیز قرار است به عراق و روسیه صادر شود که در فازهای بعدی امیدواریم این صادرات به 350 هزار تن ارتقا یابد.

حقیقت‌پور در مورد واردات دام زنده از کشورهای خارجی و پایلوت بودن کشتارگاه صنعتی اردبیل به عنوان کشتارگاه معین در ذبح شرعی و حلال این دام‌ها خاطر نشان کرد: با حل موانع و مشکلات کشتارگاه صنعتی اردبیل امیدواریم این کشتارگاه با ظرفیت مناسب بتواند به فعالیتش ادامه دهد.

وی همچنین از رایزنی با وزیر صنعت، معدن و تجارت برای راه‌اندازی صنعت حلال فود در اردبیل خبر داد و اضافه کرد: ما متناسب با شرایط و موقعیت و همچنین با حفظ حریم شرعی و اسلامی نیازمند تولید مواد غذایی متناسب با ذائقه میهمانان خارجی هستیم که انتظار داریم در این زمینه راهکارهای مناسب در نظر گرفته شود تا اولین شهرک حلال فود در اردبیل راه بیفتد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ‌در کنار آن به همت مسئولان وزارتی و استانی قرار است شهرک نانو و تکنولوژی‌های نوین در اردبیل راه‌اندازی شود که انتظار می‌رود در این حوزه نیز برخی اقدامات و فعالیت‌ها به شکل مثبت صورت بگیرد.

حقیقت‌پور به فعال بودن 53 پارک علم و فناوری در کشور اشاره کرد و ادامه داد: قرار شده در اردبیل نیز پارک علم و فناوری که مجوز آن نیز اخذ شده است، راه‌اندازی شود.

وی از جذب دانشجو برای دانشکده داروسازی و همچنین مجوزهای لازم برای احداث پالایشگاه در اردبیل خبر داد و یادآور شد: قرار شده با 80 درصد جذب سرمایه‌گذاری و 20 درصد کمک‌های فنی و تأمین منابع دولتی این پالایشگاه در اردبیل احداث شود که تلاش می‌کنیم در حد وسع و توان در این زمینه موافقت‌های لازم اخذ شود.

حقیقت‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به کارخانه پتروشیمی اردبیل اشاره کرد و گفت: 160 میلیون دلار هزینه احداث کارخانه پتروشیمی اردبیل است که قرار است این منبع از محل صندوق توسعه ملی تأمین شود که متأسفانه به ترتیب سهام براساس اساسنامه صندوق توسعه ایراد وارد شده است که ضرورت دارد با تغییر قوانین و همچنین ضوابط در مورد سهامدار بودن بانک ملی مورد بازبینی قرار گرفته و اصلاح سهام صورت بگیرد تا بتوانیم از وام مورد نظر استفاده کنیم.

وی افزود: ‌اگر این مشکل به سرعت برطرف شود ما قادر می‌باشیم بخش عظیمی از نارسایی‌ها و مشکلات را برطرف کنیم و زمینه یک حرکت مثبت و کارآمد را در تحول‌بخشی به این حوزه شاهد و ناظر شویم/س

برچسب ها: اردبیل ، اعزام ، متخصصان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.