معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از ذخیره سازی انواع کالاهای اساسی مورد نیاز مرد در شب عید خبر داد.

محمد دهقان در گفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان اینکه آذربایجان غربی به عنوان اولین تولیدکننده سیب کشور تنظیم بازار این محصول در کشور را به عهده دارد، افزود: 100 هزار تن سیب و پرتقال در کشور برای توزیع در ایام نوروز ذخیره سازی شده است.

وی تصریح کرد: آذربایجان غربی نیز 2 هزار و 500 تن پرتقال و 500 تن سیب برای ایام نوروز ذخیره سازی کرده است.

دهقان یادآور شد: مرغ، روغن نباتی، شکر و برنج نیز به مقدار کافی برای شب عید ذخیره سازی شده است.

وی در ادامه از برگزاری 18 نمایشگاه بهاره در استان خبر داد و اظهار داشت: در راستای تنظیم بازر استان از اول اسفند ماه نمایشگاه های بهاره در سراسر استان آغاز به کار خواهند نمود.

دهقان تصریح کرد: در این نمایشگاه ها انواع کیف، کفش، مواد شوینده، شیرینی جات، پوشاک، لوازم خانگی، آجیل و سایر کالاهای مورد نیاز مردم با 5 الی 15 درصد زیر قیمت بازار در 700 غرفه عرضه خواهد شد.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی همچنین به اقدامات صورت گرفته در راستای تنظیم بازار استان از ابتدای سالجاری تا کنون اشاره کرد و گفت: توزیع 3 هزار و 200 تن مرغ گرم و منجمد در ایام ماه مبارک رمضان، توزیع 9 هزار تن برنج تایلندی با قیمت های 6 هزار و 7 هزار ریال به ازای هرکیلو، توزیع 500 تن برنج شیرودی، توزیع 2 هزار تن شکر ، توزیع 6 هزار تن برنج هندی و توزیع 300 تن نخود و عدس از جمله کالاهای اساسی توزیع شده در ایام مختلف سالجاری می باشد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه توزیع 404 تن مرغ منجمد با قیمت 49 هزار ریال به ازای هرکیلو نیز جهت تعدیل قیمت این کالا از 23 بهمن در استان آغاز شده است./س

برچسب ها: نوروز ، بازرگانی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.