مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: 171 طرح پژوهشی به مبلغ حدود یک هزار و 600 میلیارد ریال، 2.5 میلیون دلار و 3.5 میلیون یورو در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدعلی عمادی با بیان این که میزان سرمایه گذاری در طرح های پژوهشی صنعت نفت در طول دولت های نهم و دهم دست کم 5 برابر شده است، تاکید کرد: مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران سعی دارد فرآیند طرح ها را به صورت کلان و بزرگ از مرحله پژوهش تا تجاری سازی تعریف کند.
 
وی افزود: با توجه به این فرآیند، طرح ها به منظور رفع نیاز بخش بالادستی صنعت نفت از قبیل ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز، کشف منابع جدید هیدروکربوری و حفاری به روش های جدید و پیشرفته همچنین ساخت و تهیه تجهیزات مرتبط در این بخش، از صنعت تا مرحله تجاری سازی محصول از سوی شرکت های دانش بنیان و سایر سازندگان تجهیزات صنعت نفت برنامه ریزی شده است.
 
عمادی،‌ فناوری های بهینه سازی انرژی، امکان سنجی، طراحی و ساخت بازوهای بارگیری، بررسی ژئو فیزیکی تفصیلی منابع هیدرات های گازی در دریای عمان در مقیاس مطالعه موردی و فناوری های انرژی های تجدید پذیر را از جمله مهم ترین طرح های شرکت ملی نفت ایران در دولت دهم اعلام کرد.
 
مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران گفت: طرح های اکتشاف و مطالعه خصوصیات ژئوشیمیایی و پتروگرافی آلی نفت های غیر متعارف، طراحی و ساخت سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب مخازن SRJ ، انجام مطالعات امکان سنجی و مطالعات احداث مخازن زیرزمینی نفت خام، از دیگر طرح های مهم دولت دهم است./ر
برچسب ها: پژوهش ، نفت ، گاز ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار