مدیر كل محصولات اساسی وزرات جهادكشاورزی گفت: در سال زراعی جاری، شش میلیون و 600هزار هكتار از اراضی دیم و آبی كشور به زراعت گندم اختصاص یافته است كه پیش بینی می شود حدود 14میلیون تن محصول گندم استحصال شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ دلاور حیدرپور امروز در حاشیه بازدید از كارخانه های پروسس بذر پارس آباد افزود: به دلیل برنامه ریزی های مناسب، حمایت های دولت و بارندگی های مناسب، سطح سبز گندم در كشور از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی، میزان تولید گندم در كشور پارسال را 5/12میلیون تن اعلام كرد و گفت: با همت و تلاش مضاعف گندمكاران، رعایت توصیه های فنی از سوی زارعان و تداركات فنی و پشتیبانی مناسب امیدواریم شاهد افزایش كمی و كیفی در تولید این محصول استراتژیك باشیم.

حیدرپور تولید محصولات ارگانیك و سالم را از اولویت ها و برنامه های مهم معاونت تولیدات گیاهی وزارت جهاد كشاورزی عنوان کرد و افزود: تلاش این است با بهینه كردن مصرف كود و سموم زراعی و استفاده از تكنیك های جدید محصولات پاك و سالم به دست مصرف كنندگان برسد.

مدیر كل محصولات اساسی وزرات جهادكشاورزی در ادامه با بیان اینكه وزارت جهاد كشاورزی در تولید محصولات ارگانیك به توفیقات خوبی دست یافته است، گفت: شركت های در این زمینه فعالیت می كنند و سالانه با گواهی این شركت ها، محصولات ارگانیك علاوه بر داخل به برخی كشورهای خارجی صادر می شود/س 

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.