متاسفانه قوانين کشور در جهت تجاري سازي محصولات حمايتي نيست و اين امر نيازمند مديران خلاق است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا مقدم معاون پژوهش فناوري وزارت نفت، در نخستين اجلاس مديران تحقيق_ توسعه و فناوري کشور، با اشاره به اينکه کاربردي بودن اجلاس مديران تحقيق_ توسعه و فناوري کشور، نقش موثري را در جهت رفع تحريم ها دارد، گفت: با توجه به کاربردي بودن اين اجلاس، بايد مجموعه اي از گزارش ها به جهت فعاليت صنعت نفت طي سه سال گذشته، ارائه شود.

وي در ادامه افزود: اين گزارش ها در جهت رفع تحريم ها و وظايف مديران در توسعه است.

معاونت پژوهش و فناوري وزارت نفت، در تلاش است که وظايف مديران خود را در توسعه کشور شناسايي نمايد.

مقدم در ادامه اظهار داشت: با توجه به تاکيدهاي کشورهاي خارجي مي توان با بکارگيري دانش و فناوري خود تهديد ها را به فرصت تبديل نماييم.

وي با اشاره به اينکه انتظار داريم مديران موفقي را در توسعه فعاليت هاي پژوهشي خود بکار گيريم، افزود: يک مدير محقق در تمامي فعاليت هاي خود، دقت و تحقيقات لازم را بکار مي گيرد.

مقدم در ادامه، تصريح کرد: متاسفانه قوانين ما حمايتهاي کافي از تجاري سازي محصولات کشور نمي کند و مديران توسعه نتوانسته اند در اين زمينه خلاق باشند.

معاون پژو هش و فناوري وزارت نفت، در ادامه افزود: بايد از قوانين در جهت ورود بخش خصوصي و تجاري سازي استفاده شود و از فرصت هاي ايجاد شده نهايت استفاده شود.

وي با اشاره به اينکه متاسفانه بخش خصوصي از اجتماع دور شده است، گفت: بايد تفکراتمان را به يکديگر نزديک کنيم و در مقابل تحريم ها ايستادگي کنيم.

مقدم در ادامه اظهار داشت: در صورتي مي توان تهديدها را به فرصت تبديل کرد که از تک محصولي بودن خارج شويم.

معاون پژوهش و فناوري وزارت نفت، در ادامه خاطرنشان کرد: وابستگي به علم و داشتن مديران توسعه اي موفق، از جمله راهکارهاي تبديل شدن تحريم ها به فرصت ها است.

مقدم با اشاره به اينکه ايران در يک موقعيت حساس تاريخي قرار دارد، گفت: ما به عنوان مديران يک کشور وظايف خاصي را در توسعه کشور داريم.

وي خاطرنشان کرد: بايد رشد و فناوري را با فعاليت مديران توسعه همراه سازيم تا بتوان کشوري موفق در بخش توسعه و فناوري داشته باشيم./عب
برچسب ها: قوانین ، ایران ، فرصت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار