31 خرداد سال اینده آخرین مهلت ارسال مقالات به همایش ترویج فرهنگ وقف اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، رئیس کمیته علمی نشست مقدماتی ترویج فرهنگ وقف از برگزاری همایش ترویج فرهنگ وقف با تعیین شش محور اساسی در آینده نزدیک خبر داد.

حجت‌الاسلام رفعتی با بیان اینکه این کمیته در شش محور از اساتید و فضلای حوزه دعوت به نگارش مقاله کرده است گفت:وقف و مبانی آن، وقف و حوزه‌های علمیه،فرهنگ وقف،وقف درطول تاریخ،آثارو کارکردهای وقف و مسائل جدید وقف شش محور اصلی فراخوان مقالات است.

وی ادامه داد: وقف و حوزه‌های علمیه یکی از محورهای اساسی به شمار می‌رود تا جایگاه حوزه‌ها، دیدگاه امام راحل، نظرات مقام معظم رهبری، وقف در سیره علما و مراجع و نیز نقش موقوفات برای حوزه‌های علمیه مورد بررسی علمی قرار گیرد.

رفعتی با بیان اینکه مهندسی فرهنگ وقف، وقف در عصر غیبت و تعیین اولویت‌ها و ضرورت‌ها در وقف از دیگر موضوعات خواهند بود خاطرنشان کرد: آثار و کارکردهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، روانی و فرهنگی وقف نیز در بخش دیگر فراخوان شده‌اند.

رئیس کمیته علمی نشست مقدماتی ترویج فرهنگ وقف بیان داشت: وقف در مسائل جدید و ابزارهای جدید مالی، فروش و تبدیل به احسن وقف، نقش ولایت فقیه در امر وقف و سایر پیشنهاداتی که مدیریت حوزه‌های علمیه آن را مورد تاکید قرار داده‌اند از جمله موضوعاتی هستند که کارشناسان و پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را در این زمینه به دبیرخانه همایش ارسال کنند./س

برچسب ها: قم ، مهلت ، همایش ، وقف ، مقالات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.