نخستین همایش تقدیر از خبرنگاران برنامه تلویزیونی "روز از نو" با هدف ارتقاء همکاری و مشارکت مردمی در رسانه ملی با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تقدیر از مخاطبان فعال این برنامه، اعطا نشان خبرنگار افتخاری به آنها ، برگزاری کارگاههای اموزشی عکاسی و گزارشگری تلویزیونی و برگزاری تور تهرانگری از برنامه های این همایش دو روزه بود .
گروه تلویزیونی روزاز نو  ، از این همایش تلویزیونی ، ویژه برنامه ای تهیه کرده اند که از روز شنبه به مدت یک هفته در آیتم یکی بود یکی نبود ، پخش خواهد شد .
مدیر گروه اجتماعی شبکه دو سیما درباره این برنامه گفت: آیتم"يكي بود، يكي نبود"  در برنامه صبحگاهی روز از نو ، برنامه ای است که  به تهیه کنندگی خود مردم از تلویزیون پخش می شود و تا امروز مخاطبان بسیاری را جذب کرده است وهر هفته به طور متوسط 1 هزار ایمیل، 5 هزار عکس و 100 فیلم توسط مردم برای برنامه ارسال می شود.
آذرمکان گفت : در 5 ماه گذشته 47 خبرنگار افتخاری فعال از سراسر ایران جذب کرده که کوچکترین آنها 6 ساله و بزرگترین آن ها 50 ساله است .طیف وسیعی از شهروندان ایرانی از شمال  تا جنوب، از شرق تا غربی  ترین نقاط ایران  با ارسال عکس و فیلم،  فرهنگ و سنن و آداب و رسوم  اصیل شهر و روستای  خود را از طریق این برنامه  معرفی می کنند .
آذرمکان با بیان اینکه امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دسترسی آسان مردم به تلفن همراه مجهز و دوربین های دیجیتالی پدیده شهروند خبرنگاری به طرز چشمگیری قدرت یافته است، افزود: تلویزیون به عنوان رسانه ای قدرتمند روی شهروندان دیجیتال حساب ویژه ای باز کرده و سعی دارد با تقویت پدیده نوظهور شهروند خبرنگار از این پتانسیل مهم در تولید محتوای این رسانه استفاده کند .
در روز اول برگزاری این همایش که در ایوان شمس تهران و با حضور مدیران شبکه دو سیما و معاون اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد از خبرنگاران افتخاری این برنامه تقدیر و به آنها نشان خبرنگاری اعطا شد .
هادی ایازی در این مراسمباتقدیر از اقدام شبکه دو در دیدن و شنیدن حرف هایی از همه اطراف و اکناف ایران اسلامی گفت : مشارکت مردمی فقط به حضور در راهپیمایی ها و انتخابات خلاصه نمی شود و اینگونه برنامه ها در رسانه ملی نشان می دهد که مردم در همه شوونات نظام اسلامی ایران حتی در امور رسانه ای تعامل و مشارکت دارند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: شهروندان  می توانند در فعالیت ها خبری مشارکت کرده و از این طریق در اعلام نیازمندی های اجتماعی – فرهنگی و همچنین معرفی ظرفیت های فرهنگی، هنری و علمی شهر و روستای خود مشارکت کنند.
در این نشست عبدالله رمضانی، مدیر کل معانت فرهنگی _ اجتماعی شهرداری تهران نیز با قدردانی از ابتکار شبکه دو در استفاده از ظرفیت مردم و تولید محتوا رسانه، گفت: این حرکت توفیق بزرگی برای رسانه ملی است که وارد این عرصه شده و از مشارکت مردم در تولید برنامه ها سیما بهره برده است.
رضا داستانی، تهیه کننده " روز از نو"  نیز توضیح داد : با توجه به استقبال مردم سراسر کشور از این آیتم ، قصد داریم سال آینده این همایش را با حضور یک هزار خبرنگار افتخاری از سراسر کشور برگزار خواهیم کرد تا باشگاه خبرنگاران روز ازنو به طور جدی کار خود را آغاز کند.
وی با اشاره به برگزاری این همایش گفت :در این دو روز سعی کردیم از نزدیک با نخبه ترین مخاطبان مان رو به رو شده و به آن ها  که علاقمند به گزارشگری و فعالیت های رسانه ای هستند آموزش های لازم را ارائه کنیم .
 
مشق خبرنگاری " روز از نو"
در ادامه این همایش ، خبرنگاران افتخاری با حضور در محل استودیو برنامه تلوزیونی " روز از نو" در کارگاه های آموزشی عکاسی، گزارشگری تلوزیونی و ارسال عکس و فیلم از طریق اینترنت ، شرکت کردند.
این کارگاه ها با حاشیه های جالبی همراه بود، علی بخشی زاده در این کارگاه ها شرکت کرد و از خبرنگاران افتخاری روز از نو خواست فعالیت خود را به برنامه روز از نو محدود نکنند و ایده ها و گزارَ های خود را در همه امور برای شبکه دو سیما ارسال کنند.
محسن حبیبی  ، مدیر گروه معارف شبکه دو نیز که میهمان این همایش بود نیز از مخاطبان فعال روز از نو دعوت کرد تا گزارش های تصویری و عکس های خود را با موضوعات مرتبط برای برنامه بچه های مسجد بفرستند.
امادر دومین روز همایش شهروند خبرنگاران برنامه روز از نو ، خبرنگاران حاضر در این همایش با حضور در برج میلاد تهران از بخش ها مختلف این جاذبه گردشگری شهر تهران بازدید کردند.
 47 خبرنگار افتخاری آیتم " یکی بود، یکی نبود" همچنین در ایستگاه ها حقانی و تجریش مترو تهران حضور پیدا کردند. در این بازدید مدیر تشریفات مترو تهران ، محمد ابراهیم نصرتی توضیحاتی درباره افتتاح خطوط جدید مترو، بلندترین خطوط و دیگر مختصات مترو تهران با خبرنگاران این همایش گفت و گو کرد.
تور تهرانگردی  خبرنگاران حاضر در همایش خبرنگار شهروند " روز از نو"  بعد از بازدید از مترو تهران در اییستگاههای حقانی و تجریش با بازدید از موزه حیات وحش داراباد ، پایان یافت./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار