استاندار يزد با گراميداشت حماسه حضور مردم يزد در استقبال از سفر رهبر معظم انقلاب به استان يزد در سال 86، گفت: 12ديماه در شوراي فرهنگ عمومي استان به نام روز يزد، نامگذاري شده است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل روابط عمومي استانداري يزد،"محمد رضا فلاح زاده" در برنامه "روز از نو" كه به صورت زنده از شبكه دوم سيما پخش مي شد، گفت: 12 ديماه در شوراي فرهنگ عمومي استان به نام روز يزد، نامگذاري شده است.


وي به بركات و اثرات سفر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) به استان يزد اشاره كرد و اظهار داشت: در جريان اين سفر پر خير و بركت، 721 پروژه در سطح استان يزد مصوب شد كه الحمد لله مجموع پروژه ها 90 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.


استاندار يزد با اشاره به مشكلات كم آبي و محدوديت منابع آبي در استان يزد، مهم ترين مصوبه سفر رهبر عظيم الشأن انقلاب به اين استان را مصوبات مربوط به حوزه آب عنوان كرد و افزود:عمليات اجرائي خط دوم آبرساني كه از بركات سفر رهبر معظم انقلاب است شروع شده و همچنين پروژه راه آهن يزد- اقليد در دست اجراست.


وي در ادامه به فعاليتهاي اجرائي در طول دولت نهم و دهم اشاره كرد و افزود: پروژه هاي آب رساني به 9 شهر استان واحداث 13 مجتمع آب رساني و مخزن 100 هزار متر مكعبي يزد هم به اتمام رسيده است.


وي خاطر نشان ساخت: پروژه هاي احداث سدهاي هرات و مروست و فاضلاب 5 شهر استان در دست اجرا است.


فلاح زاده در ادامه پروژه هاي در دست اجرا در حوزه حمل و نقل را بر شمرد كه بزرگراه هاي يزد- سورمق ، يزد- بافق، يزد- طبس ، ديهوك- راور كرمان و راه آهن يزد - اقليد از مهم ترين پروژه هاي مورد اشاره وي بود.


استاندار يزد تعداد واحدهاي در حال ساخت مسكن مهر در استان يزد را 22هزار و 600 واحد عنوان كرد.
فلاح زاده همچنين به تشريح پروژه هاي مرتبط با حوزه برق رساني پرداخت و گفت: عمليات احداث 3 نيروگاه 500 مگاواتي اتمام يافته ، پست انتقال بافق، فهرج و دو پست در شهر يزد مورد بهره برداري قرار گرفته و پستهاي انتقال طبس و رستاق نيز رو به اتمام است.
عالي ترين مقام اجرائي استان در بخش ديگري از سخنان خود، در خصوص پروژه هاي گاز رساني عنوان كرد: گاز رساني به شهرهاي هرات ، مروست،طبس و مهر دشت در حال انجام است و پيشرفت خيلي خوبي همه داشته، علاوه بر اين، گاز رساني به شهر هاي بافق و نير هم اخيرا آغاز شده است.
وي همچنين از اتمام پروژه گاز رساني به 90 روستا در سطح استان خبر داد و سرعت گاز رساني به واحدهاي صنعتي و گلخانه ها را بعد از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها خوب ارزيابي كرد.


فلاح زاده در ادامه سخنان خود، از احداث 23 سالن ورزشي و استخر و تكميل 22 سالن ورزشي و استخر نيمه تمام خبر داد و خاطرنشان ساخت: پروژه ورزشگاه بزرگ يزد كه 126 هكتار زمين به آن اختصاص يافته، چندي است كه كار خود را آغاز كرده و تاكنون كارهاي بسيار خوبي در اين راستا انجام شده است.


استاندار يزد گريزي هم به حوزه صنعت زد و گفت: در حوزه صنعت چيزي حدود 2 هزار واحدصنعتي ، پروانه بهره برداري گرفته اند و بيش از 800 واحد صنعتي بين 20 تا 90 درصد پيشرفت فيزيكي داشته اند كه در اين راستا 500 ميليارد تومان اعتبار بنگاه هاي زود بازده اقتصادي و 200 ميليارد تومان اعتبار آمايش تزريق شده است و واحدهاي بزرگ صنعتي مثل فولادها و تسهيلات ارزي و ريالي تأمين شده است.
وي به پتانسيل استان يزد در توليد كاشي و سراميك اشاره و تعداد واحدهاي در دست احداث توليد كاشي و سراميك را بالغ بر 40 واحد اعلام كرد.


فلاح زاده با بيان اينكه قبلا چيزي حدود 500 تن فولاد در استان يزد توليد مي شده است، از زمينه سازي و ايجاد ظرفيت براي توليد 7 ميليون تن فولاد در استان خبر داد.


استاندار سهم بخش صنعت در اشتغال را 43 درصد عنوان كرد و گفت:44 درصد از جمعيت شاغل استان در بخش خدمات و 13 درصد در بخش كشاورزي فعاليت دارند.


وي افزود: يزد؛ پائين ترين نرخ بيكاري در كشور را دارد كه اين مساله در دارالعمل بودن يزد ريشه دارد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.