رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جامعه مدرسین نباید در محدوده افراد خاصی باشد بر ارتباط جامعه با علمای حوزه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، آیت‌الله مهدوی کنی، در همایش "نیم قرن حضور" که در قم برگزار شد افزود : باید طوری رفتار کرد که فضلا و علمایی که در حوزه هستند مرتبط با جامعه مدرسین باشند و این گفته به این معنا نیست که همه جزو شورای مرکزی باشند.

رییس مجلس خبرگان رهبری با ابراز اینکه جدایی علما به نفع انقلاب نیست گفت: ارتباط علما برای بقای انقلاب، حوزه و مرجعیت لازم است که اگر جدایی شود مسلما خطرهایی در پیش دارد و عده‌ای از این جدایی‌ها سوء استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه وظایف جامعه مدرسین سیاسی و امتیازش به این امر است، افزود: سیاسی نه به معنای کلک بازی است، بلکه سیاست به معنای مدیریت یک نظام و اداره کردن یک جامعه است، اگر انقلابی هستیم باید با سیاست سر و کار داشته باشیم و امتیاز جامعه مدرسین، حفظ انقلاب در ورود به مسائل سیاسی است.

آیت‌الله مهدوی کنی با اشاره به اینکه همواره در مسیر راه امام و رهبری بوده‌ و در مسأله پیروی از رهبری هم اعتقاد ندارد هر دستوری را باید بفهمم، گفت: اگر مسأله‌ای بود و نظری داشته باشم به محضر رهبر معظم انقلاب می‌گویم اما اگر روزی قبول نشد قهر نمی‌کنم که انقلاب و حفظ وحدت از همه چیز مهم‌تر است./س

برچسب ها: قم ، ارتباط ، جامعه ، مدرسین ، علما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.