رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: ما بايد از ارائه واقعي اهداف و كاركردهاي انقلاب اسلامي غافل نمانيم و از ديگر سو ضعف‌هاي خود را نيز پذيرفته و در جهت اصلاح نقاط ضعف كوشش داشته باشيم.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي"چهارشنبه شب در جمع طلاب گلستاني حوزه علميه قم در مدرسه عالي دارالشفاء حاضر شد به سخنراني پرداخت. وي با تبريك پشت سر گذاشتن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي ايران و ورود به سال سي و چهارم انقلاب گفت: با وقوع انقلاب اسلامي، خدا در جامعه ايران حضور ملموس پيدا كرد و خداخواهي تبديل به يك فرهنگ فراگير شد. چه اينكه انقلاب اسلامي با نام خدا و براي خدا به وقوع پيوست و الحمدالله امروز ثمرات مباركي را در پي داشته است.
 
انقلاب اسلامي عميق‌ترين شعائر ديني، مذهبي و اخلاق را سرلوحه قرار داد


رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به نظريات مطرح شده درباره تحولات اجتماعي و مديريت زندگي در مبادي ديني، دنياي مسيحيت را مثال زد و گفت: كليساي كاتوليك كه بزرگ‌ترين مرجع ديني در جهان معاصر است، هيچ نقشي در مديريت زندگي مسيحيان ندارد.

 وي با اشاره به افزايش سوء استفاده جنسي از كودكان توسط كشيش‌هاي كاتوليك افزود: كليساي كاتوليك كه در رأس جامعه مذهبي اروپا و آمريكا قرار دارد، نه تنها از ارائه راهكار حضور ديني در جامعه عاجز است، كه خود شاكله كليسا درگير فسادهاي عديده دنيوي نيز شده است.

رئيس بازرسي كل كشور با مروري بر مشكلات كنوني جامعه غربي از جمله رواج زندگي‌هاي بي‌بندوبار و افزايش همجنس‌گرايي گفت:با نگاهي كلي به متوجه خواهيم شد كه فضاي غالب امروز دنيا، فضايي نيست كه مباني تعريف شده ديني و مذهبي ارتباطي داشته باشد. وقتي در اين فضا قرار باشد، انقلابي با عميق‌ترين شعائر معنوي، ديني و اخلاقي رخ دهد و جامعه انساني را مورد خطاب قرار دهد، طبيعي است كه از سوي آن‌هايي كه در جبهه باطل هستند، به مبارزه طلبيده مي‌شود و با مباني و مبادي آن انقلاب مخالفت و دشمني مي‌شود.
 
جدال ما با غرب، جدال حق و باطل است

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي با ذكر تأثيرات عميق وقوع انقلاب اسلامي در دنياي معاصر گفت: وقتي قرار باشد كه در قرن بيستم، انقلابي فرهنگي و فكري پيدا شود، كه مدعي رعايت دقيق شعائر ديني باشد، پذيرش اين حرف از سوي آحاد مردم و جا انداختن اين حرف در افكار عمومي دنيا بسيار مهم است.

فرماندهي و افسران جبهه حق انقلاب اسلامي از حوزه‌هاي علميه برخاسته‌اند

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با تبيين مختصات جنگ حق عليه باطل و نزاع انقلاب اسلامي با قدرت‌هاي استكباري گفت: امروزه همه مبارزان جبهه حق انقلاب اسلامي، از فرماندهي اين جبهه گرفته تا افسران آن، در حوزه‌هاي علميه قرار دارند، البته ما سربازان و هواداران زيادي داريم و يكي از هنرهايي كه دشمن از آن هراس دارد، هنر سربازگيري و قدرت نفوذ جمهوري اسلامي بوده است. امروزه ما چه در عرصه داخلي و چه در عرصه خارجي، سربازان و طرفداران فراواني داريم.

 وي افزود: انقلاب اسلامي همانند شخصيت بزرگوار امام علي(ع) جاذبه و دافعه دارد و اگر دشمنان ما مي‌توانستند ما را از ميدان به در كنند، يك روز هم اين كار را به تعويق نمي‌انداختند، نظام اسلامي هم طرفدار دارد كه حاضر هستند براي نظام خون خود را بدهند و هم معاند دارد كه حاضر است نفس ما را بگيرد.
 
سياه‌نمايي و بدنمايي، ترفند دشمن است

حجت‌الاسلام پورمحمدي با ذكر ترفندهاي معاندان جمهوري اسلامي در اجراي نقشه‌هاي شومي كه منجر به كاهش نفوذ و كاريزماي انقلاب اسلامي نزد افكار عمومي مي‌شود افزود: يكي از ترفندهاي دشمن سياه نمايي و بدنمايي از اوضاع سياسي و اقتصادي كشور است. آن‌ها با اين كار مي‌خواهند در داخل مشروعيت ما را زير سؤال برند و در خارج قدرت تأثيرگذاري ما را از بين ببرند.

وي راهكارهاي مواجهه با اين بدنمايي را مورد بررسي قرار داد و گفت: ما بايد از ارائه واقعي اهداف و كاركردهاي انقلاب اسلامي غافل نمانيم و از ديگر سو ضعف‌هاي خود را نيز پذيرفته و در جهت اصلاح نقاط ضعف كوشش داشته باشيم. درباره نقاط قوت هم بايد دقت داشته باشيم كه با ظرافت و هنرمندي بتوانيم نقاط قوت خود را در دنيا مطرح كنيم. چرا كه نبايد اجازه دهيم تصوير زشت و نادرست از انقلاب اسلامي در افكار عمومي دنيا مطرح شود.
 
فرمول‌هاي اقتصادي دولت جوابگو نيست


حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي در بخش ديگري از سخنان خود، به سؤالات مختلف طلاب پاسخ گفت.

چند سؤال مكتوب از حجت‌الاسلام پورمحمدي در خصوص نامزدي‌اش در انتخابات رياست جمهوري 92 بود كه او هم پاسخ داد بايد فضاي مساعد براي اعلام اين مسئله فراهم شود و من هم به جمع‌بندي برسم اما حقيقت اين است كه در اين مسير قرار دارم.

 وي در پاسخ به سؤالات متعدد طلاب در خصوص وضعيت اقتصادي كشور گفت: امسال كه سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني بود، شاهد افت توليد كالا، جذب سرمايه و ايجاد اشتغال نسبت به سال‌هاي گذشته هستيم. در حالي كه قرار نبود اين اتفاق بيفتد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در همين ارتباط افزود: يارانه‌اي كه قرار است به زودي پرداخت شود حاصل درآمدها نبوده بلكه از سرمايه‌ها برداشت شده است؛ هنوز پولي به مردم داده نشده قيمت‌ها دو برابر شده‌اند. زيرا گران‌فروشان تورم انتظاري را به وجود مي‌آورند و با احتكار كالا منتظر تقسيم اين پول‌ها مي‌مانند.

وي با بيان اينكه تحريم‌ها نيز در ايجاد وضعيت اقتصادي كنوني در كشور تأثيرگذار هستند گفت: دشمنان امروز با ديدن اختلال‌هايي كه خودمان در اقتصاد به وجود مي‌آوريم اميدواري بيشتري پيدا كرده‌اند اما حركت الهي و فراگير مردم ايران در 22 بهمن امسال نشان داد كه اراده ملت شكسته نشده است و آن‌ها نقشه دشمنان را شناخته‌اند.

حجت‌الاسلام پورمحمدي  در ادامه افزود: كارشناسان اقتصادي عقيده دارند فرمول‌هاي اقتصادي دولت جوابگو نيست. هر چند دولت هم اين مسئله را قبول نمي‌كند.
 
در شرايط فعلي مذاكره و رابطه با آمريكا براي ما نفعي ندارد

حجت‌الاسلام پورمحمدي در پاسخ به پرسشي درباره مذاكره با آمريكا گفت: مذاكره با آمريكا درد ما را دوا نمي‌كند و همان طور كه رهبري فرموده‌اند مذاكره داراي آداب و قوانيني است و نمي‌توان ابتدا تهديد كرد و بعد درخواست مذاكره داد؛ اين امر سازش‌نامه‌اي بيش نيست.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با تأكيد بر ايجاد شرايط مساوي در مذاكره ميان ايران و آمريكا عنوان داشت: جمهوري اسلامي نشان داده كه جنگ‌طلب نبوده و با همه كشورها به جز آمريكا و اسرائيل ارتباط داشته است. اما ايالات متحده به دنبال اين است كه قضيه ايران را تمام كند، زيرا از دست رد خوردن بر سينه خود احساس شكسته شدن اعتبارش را دارد.

 وي افزود: نبايد گمان كرد با ايجاد رابطه با آمريكا همه درها به روي ايران باز مي‌شود؛ زماني اين رابطه براي ما مفيد است كه در داخل همه توانايي‌هاي لازم را كسب كرده باشيم وگرنه وقتي در داخل ضعف داشته باشيم مذاكره و رابطه نفعي ندارد.
 
نبايد جايگاه مجلس را مخدوش كرد

رئيس بازرسي كل كشور در خصوص حوادث روي داده در مجلس خاطرنشان كرد: از اين واقعه متأسف هستيم اما حقيقت اين است كه دولت اجازه ندارد نقض قانون كند.

حجت‌الاسلام پورمحمدي با بيان اينكه نمايندگان حق انتقاد از هر كسي را دارند كه براي پاسخگويي به مجلس آمده گفت: اين افراد حق دارند از رئيس جمهور و ساير افراد بخواهند قانون را رعايت كنند و اگر يك فرد نماينده خلافي مرتكب شود نبايد جايگاه مجلس را مخدوش كرد.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور خاطرنشان كرد: مجلس بر اساس قانون اساسي وظيفه تشخيص تخلف را دارد اما با اين مسئله مواجه هستيم كه مجلس تذكر مي‌دهد اما رعايت نمي‌شود حتي رئيس جمهور در جلسه قبل حاضر نشد سخنان نمايندگان را بشنود، آيا اين بي‌احترامي نبوده است؟

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار