رییس سازمان بازرسی كل كشور با بیان اینكه اقتصاد ایران هنوز نیازمند جراحی در ابعاد مختلف است، گفت: اجرای دقیق، عالمانه و كامل هدفمندی یارانه ها یكی از شاحص های اساسی دربهبود وضعیت اقتصادی كشور محسوب می شود.

'مصطفی پورمحمدی' در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: البته هر قانونی از جمله هدفمندی یارانه ها نیازمند سه مولفه اساسی شامل مطالعه كارشناسی، فضای امن برای اجرا و اجرای دقیق و اصولی آن است.
وی بیان كرد: امروزه بسیاری از كارشناسان نیز به این امر معتقد هستند كه در نبود هر یك از این سه ركن مهم اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیز عقیم خواهد ماند.
پورمحمدی اظهار كرد: البته این افراد نیز به تغییرات وتحولات اساسی و قابل پیش بینی در اقتصاد ایران از زبان رییس جمهورمعتقد هستند.
رییس سازمان بازرسی كل كشور گفت: اصلاح محیط كسب وكار وهفت موضوع مهم اقتصادی را كه دولت نیز بر روی آنها تاكید دارد، از حوزه های مهم زیرساختی برای بهبود واصلاح فضای اقتصادی و معیشتی مردم تاثیرگذار خواهد بود.
پورمحمدی اجرای اصل 44، اصلاح محیط كسب و كار وسالم سازی زیرساختهای اقتصادی به ویژه در حوزه بانك ها را از دیگر ضرورت های توسعه و رونق اقتصادی كشور اعلام كرد.
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی برارزیابی وی از وجود جریان انحرافی در دولت و تمهیدات آنها در انتخابات آینده كشور، گفت: بكاربردن این گونه واژه ها به هیچ وجه به صلاح نیست و بنده هم پاسخی به این گونه سوال ها نمی دهم.
وی در خصوص ائتلاف واجماع اصولگریان در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری، افزود: البته به نظر می رسد نیاز آن چنانی به مدل های ائتلافی در این راستا وجود ندارد.
پورمحمدی ابراز داشت: دولت آینده نیز ، دولتی مردم گرا ، ولایی، توانمند و از متن جریان اصوالگرایی خواهد بود.
وی با بیان اینكه امروزه وقت متهم كردن وسیاه نمایی نیست، افزود: باید با تدبیر و نیازسنجی درست به دنبال مرتفع كردن مشكلات اساسی جامعه به ویژه وضعیت معیشتی مردم بود.
پورمحمدی تصریح كرد: البته هر نوع كاركردی در این راستا از سوی مسوولان باید در سایه منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری انجام شود.
وی با بیان اینكه هنوز تصمیمی برای ورود به صحنه انتخابات نگرفته ام، اظهار كرد: انتخابات در ایران در طول 33 سال گذشته در اوج صحت و قانونمندی و فراتر ازهمه ظرفیت ها واستانداردهای جهانی برگزار شده است./س

برچسب ها: اجرا ، قانون ، هدفمندی ، یارانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.