هیئت دولت ایجاد 900 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور را مصوب کرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، جانشین معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران امروز گفت: ایجاد 900 شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر کشور به تصویب هیئت دولت رسیده است.

آقای شامخی در کارگروه تخصصی کارشناسان امور متقاضیان شهرک های صنعتی کشور در شیراز افزود: از این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی مصوب ، بیش از 700 شهرک صنعتی در مرحله واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه گذاری قرار دارد.

وی گفت: سیاست کنونی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ، توسعه کیفی و افزایش خدمات و امکانات درشهرک های صنعتی است.

مدیر آمار و اطلاع رسانی سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی ایران افزود: شهرک ها و نواحی صنعتی ، نیاز کشور برای استقرار صنایع را به شکل مطلوبی فراهم می کنند و برای سرمایه گذارانی هم که تمایل به ایجاد واحدهای صنعتی داشته باشند ، زمین مورد نیاز فراهم است.

آقای شامخی گفت: در مناطقی هم که به علت ظرفیت های منطقه و استقبال سرمایه گذاران ، ‌ شهرک های صنعتی در آستانه تکمیل شدن هستند در صورت نیاز مبادرت به ایجاد و توسعه شهرک های صنعتی جدید خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجهیز سامانه های جدید نرم افزاری (MIS) در شرکت شهرک های صنعتی استان های کشور گفت: با تجهیز این سامانه ، امور متقاضیان این شرکت ها در کوتاه ترین زمان و با سهولت و شفافیت انجام می شود.

او افزود: این سامانه همچنین زمینه دسترسی ساده تر و پرشتاب به اطلاعات متقاضیان را فراهم و امکان بررسی و دسترسی الکترونیکی همزمان به پرونده ها از سوی کارشناسان و مسئولان بخش های مرتبط را نیز فراهم می کند.

آقای شامخی واگذاری اداره امور شهرک های صنعتی به صنعتگران فعال در آن شهرک ها در قالب هیات امنا و از طریق تشکیل مجامع عمومی را از دیگر سیاست های این سازمان دانست و افزود: تاکنون امور عمومی برخی از شهرک های صنعتی در قالب این دستورالعمل به صنعتگران واگذار شده است./س

برچسب ها: ایجاد ، شهرک ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.