نيروهاي امنيتي تركيه با به نمايش گذاشتن صدها قبضه سلاح ضبط شده كه مدعي شده اند طي يك ماه اخير بدست آورده اند انتقادات منتقدين از عملكرد دولت تركيه در اين مورد كه تركيه اكنون به دروازه اي براي ارسال سلاح به تروريست هاي سوري تبديل شده است را تاييد مي كنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از حريت ، اين خبرگزاري در گزارش خود افزوده است "اين خبر در حالي منتشر مي شود كه آنكارا مدت هاست تلاش مي كند تا سكوتي خبري را در مورد ارسال سلاح براي تروريست هاي سوري حاكم سازد. پس از اعلام اين خبر توسط "حياتي يازيجي" وزير گمرك و بازرگاني تركيه انتقادات منتقدين سياست خارجي تركيه مطرح شد. دولت تركيه بارها خبرهاي رسيده در مورد ارسال سلاح از آن كشور به تروريست هاي سوري را تكذيب كرده بود در حالي كه اعلام اين خبر خود شاهدي بر صحت اين ادعاي منتقدين دولت تركيه بوده است. يازيجي افزوده است كه بيش از 300 قبضه سلاح و 50 هزار گلوله از سوي نيروهاي امنيتي در جريان عمليات بازرسي از خودروهاي مرزي بدست آمده اند.
تركيه در حالي به سياست هاي غلط خود در قبال دولت سوريه ادامه مي دهد كه يازيجي نيز اذعان نموده كه بدليل حمايت دولت تركيه از تروريست هاي سوري حجم مبادلات تجاري دو كشور كه پيش از 2.5 ميليارد دلار بود اكنون به ميزان 560 ميليون دلار كاهش يافته است . 









برچسب ها: بین الملل ، ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار