سيستم هاي اطلاع رساني نهادها و موسسات اقتصادي آمريکا بطور مرتب مورد حملات سايبري قرار مي گيرند که اين مسئله رقابت اقتصادي را در اين کشور به خطر مي اندازد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نوشته روزنامه لوموند ، گزارش مخفيانه برآورد اطلاعات ملي  که از سوي سازمان هاي اطلاعاتي آمريکا منتشر شده است مسئله حملات سايبري را در اين کشور تاييد مي کند.
در اين گزارش ابتدا چين به عنوان مسئول اين گونه حملات معرفي شده است. بر اساس اين گزارش ، چين تهاجمي ترين کشوري است که به دنبال دسترسي به اطلاعاتي است که بتواند با کمک آنها در زمينه اقتصادي پيشرفت کند.
بر طبق گزارش برآورد اطلاعات ملي  ، شرکت هاي وابسته به انرژي ، مالي ، هوافضا و خودروسازي بيشتر در معرض حملات سايبري قرار مي گيرند. کارشناسان خارجي خسارات ناشي از اين حملات را دهها ميليارد دلار ارزيابي کرده اند.
برآورد اطلاعات ملي  سه کشور ديگر را عامل حملات سايبري به آمريکا معرفي کرده است : روسيه ، اسرائيل و فرانسه . با اين حال جاسوسي سايبري اقتصادي اين کشورها در مقايسه با تلاش هاي چين بسيار اندک است.
دولت باراک اوباما در برابر اين شرايط با ضد حملاتي همچون تنظيم شکايت هاي رسمي ، اخراج کارکنان ديپلماتيک ، محدود کردن صدور ويزا و شکايت به سازمان بين المللي کار پاسخ دهد . 





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار